اخبار

تحلیل فنی بازی تراکتور – النصر؛ تیم فیروز سزاوار عیبی یوخ

عملکرد شاگردان فیروز کریمی‌به رغم شکست در بازی بزرگ با النصر مورد تحسین رسانه‌های کشور و هواداران این تیم قرار گرفته است.

به گزارش باش خبر وبه نقل از آناج، مصاف شب گذشته تراکتور مقابل النصر که نماینده کشورمان با اندر مصائب فراوان توانست نمایش قابل قبولی را در برابر رقیب قدرتمند عربستانی ارائه دهد، تحسین رسانه‌های کشور را به دنبال داشت.

عبارت «خداحافظی آبرومندانه و سرافرازانه» تقریباً تیتر اصلی بسیاری از آن‌ها برای پایان کار پرشورها در آسیا بود و هواداران تراکتور نیز با شعار خاص خود «عیبی یوخ» از تلاش بازیکنان و کادرفنی خود قدردانی کردند.

تحلیلی که در ادامه به رشته تحریر درآمده است، برگرفته از اظهارات رضا فرج‌پور، مربی جوان فوتبال تبریز است که عملکرد تیم تراکتور در بازی با النصر را با نکات ریز و درشت زیر ذره‌بین قرار داده است:

شمای کلی: برنده بازی کادر فنی تیم تراکتور بود چراکه در بازه حساس با استراتژی مناسب توانستند این تیم را به لحاظ روحی و فنی خیلی خوب آماده کرده و با ترکیب کاملاً جوان روانه مسابقه کنند. ترکیبی که با وجود شکست سربلند از میدان خارج شد.

تاکتیک هوشمندانه: بکارگیری دو هولدر (بازیکن پوششی) در خط هافبک برای پوشش مشکلات احتمالی خط دفاعی یکی از کارهای هوشمندانه سیستم بازی بود، استفاده از های‌پرس‌ها (پرس در زمین حریف) با توجه به دوندگی بالای تیم به نقطه قوت تراکتور تبدیل شد این تیم با بازی باز و پرس‌های بالا فشار حریف را کنترل کرد.

صحنه گل: عدم هماهنگی بین ٢ هافبک دفاعی و مدافعان تراکتور که باید یکی از هافبک‌های دفاعی‌ در فضای به وجود آمده در بین مدافع کناری و مدافع وسط (نیم فضاها) حضور پیدا می‌کرد، منجر به گل تیم النصر شد.

واکنش خوب: پس از دریافت گل، تیم تراکتور با دستور حفظ توپ نبض بازی را در دست گرفت و سرعت بازی النصر را با این تاکتیک خنثی کرد تا بتواند با تعداد نفرات بیشتر در زمین حریف ظاهر و موقعیت ایجاد کند.

ظهور مانوئل نویر در فوتبال ایران: محمدرضا اخباری با سه واکنش به نوعی در نقش یک سویپر ظاهر شد و فضای پشت مدافعان را پوشش داد و با عملکرد خود نشان داد واقعا لقب قارتال برازنده اوست.

غیرمنتظره بازی: محمد مسلمی‌پور با توجه به اینکه در پست غیرتخصصی بازی می‌کرد، کارنامه خوبی در خط دفاع داشت، البته نباید از نقش هادی محمدی به عنوان رهبر خط دفاعی چشم‌پوشی کرد.

نکته منفی (وقتی حاشیه بر متن غلبه کرد!): اکبر ایمانی با دوندگی و حضور در اکثر صحنه‌ها خود را در مرکز زمین بیشتر صاحب توپ کرد، اما نشان داد هنوز تمرکز کافی رو پس از اتفاقات اخیر نداشت چراکه چند پاس اشتباه داد و چند توپ را لو داد که منجر موقعیت خطرناک شد.

نکته مثبت (عملکرد فوق‌العاده بازیکن جوان): از جمله نکات مثبت بازی، عملکرد بی‌‌نقص علی فتحی بود که حتی یک پاس اشتباه هم نداشت. با توجه به کمبود نفرات در خط حمله، فتحی با پاس‌های تک ضرب سعی در رساندن توپ سالم به یار همدستی خود داشت تا خودش را در موقعیت گل قرار دهد. مهاجم جوان در این بازی حساس امیدوارکننده ظاهر شد.

جمع‌بندی: همانطور که قبل از بازی نیز اشاره شد، تراکتور از پیش بازنده نبود و به رغم تمامی‌کاستی‌ها به خوبی توانست از اعتبار باشگاه دفاع کند، نتایج استقلال (حذف) و پرسپولیس (گل دقیقه ٩١) تایید خوبی برای اخذ نمره قبولی تراکتور در آسیا بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا