اخبار

خارج شدن فاویپیراویر از تعهد بیمه به دلیل اثربخش نبودن

مجیدی گفت:داروی فاویپیراویر هم در تعهد بیمه آمد اما به خاطر اینکه اثربخشی آن از سوی کمیته درمان کرونا رد شد از ابتدای شهریور از تعهد بیمه خارج شده است.

به گزارش باش خبر وبه نقل از آناج، وحید مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت سال ۷۳ تحت عنوان بیمه خدمات درمانی شروع به کار کرده و امروز در کل کشور ۴۰ میلیون و در استان دو میلیون جمعیت تحت پوشش دارد.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار نفر عضو بیمه ایرانیان است و همچنین ۴۳۰ هزار نفر عضو بیمه رایگان می‌باشند که این افراد از ۲۵۰۰ موسسه خدمات می‌گیرند و ۹۳ دفتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی از سال ۹۹ در استان شروع شد، گفت: با اجرای موفقیت آمیز این طرح به کل کشور تسری پیدا کرد و در حال حاضر ۶۸ درصد نسخه‌ها تمام الکترونیکی شده است.

وی با اشاره به اینکه از آذرماه دیگر نسخه کاغذی اعتبار ندارد، عنوان کرد: اطلاعات هویتی بیمار با ارائه کد ملی قابل دریافت است، طرح نسخه الکترونیکی در استان ما سال ۹۸ باعث صرفه جویی سه میلیون و ۴۰۰ هزار کاغذ آ چهار شد.

مجیدی یادآور شد: در دولت قبل کسانیکه هیچ نوع بیمه نداشتند به صورت کاملا رایگان بیمه شدند و تا سال ۹۷ از بخش خصوصی خدمات می‌گرفتند اما بعد از آن با مصوبه مجلس این افراد فقط از خدمات بخش دولتی استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده تصریح کرد: ۱۵۰ پزشک در سطح استان اعلام آمادگی کرده‌اند که در اسرع وقت از طریق دفاتر پیشخوان فراخوان مردمی‌برای انتخاب پزشک خانواده اعلام خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه در سال گذشته بار مراجعه بیماران کرونا ۲۴ هزار بود، گفت: ۱۶ هزار بار مراجعه بیماران بستری شده بود که بالغ بر ۸۷ میلیارد برای کل بیماران کرونایی هزینه شده است.

وی ادامه داد: تعداد بیماران خاص در استان هم چهار و ۱۶۰ نفر بود که ۵۹ میلیارد در سال گذشته و ۴۳ میلیارد در سال جاری برای درمان و داروی آنها هزینه شده است.

مجیدی در خصوص بدهی به مراکز درمانی هم اذعان داشت: در نسخه‌نویسی الکترونیکی در بخش سر‌پایی به طور کامل بدهی پرداخت شده و بدهی داروخانه‌ها نیز در هفته جاری پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انجام تست‌‌‌های تشخیصی کرونا را بیمه پرداخت می‌کند، توضیح داد: قبلا ۷۰ درصد را بیمه پرداخت می‌کند اما حالا ۱۰۰% تعرفه دولتی را بیمه پرداخت می‌کند اما در خصوص مراجعه به بخش خصوصی ما به تفاوت تعرفه دولتی و خصوصی است که از بیماران گرفته می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص پوشش بیمه‌ای داروهای کرونا یادآور شد: داروی رمدسیویر از آبان ۹۹ با توجه به تایید کمیته درمان کرونا در تعهد بیمه آمده و تا قبل از آن قیمت تا سقف هشت میلیون رفته بود و حالا ۸۰۰ هزار تومان شده که در تعهد بیمه است.

وی ادامه داد: داروی فاویپیراویر هم در تعهد بیمه آمد اما به خاطر اینکه اثربخشی آن از سوی کمیته درمان کرونا رد شد از ابتدای شهریور از تعهد بیمه خارج شده است.

مجیدی در خصوص عملکردش در بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد: در هفت سال گذشته به اندازه چند مدیر استانی تلاش کرده‌ام و دائما در تعامل با مدیران کشوری و مردم بوده ام و تمام تلاش خودم را کرده‌ام اگرچه هرچه برای این مردم کار کنیم کم است.

وی در پایان در خصوص تمدید دفترچه‌های روستایی گفت: دفاتر روستایی سازمان به مدت شش ماه دفترچه‌های روستایی را تمدید کرده است اما از یک مهر احتمالا دیگر تمدید نخواهد شد و مردم باید به دفاتر پیشخوان مراجعه و نسبت به تمدید دفاتر اقدام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا