اخبار

تعاونی‌ها باید نوآور و فناور شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه تعاون، باید تعاونی‌ها را نوآور و فناور کرد تا اشتغال پایدار و تعاونی در جامعه تداوم داشته باشند.

حسین فتحی روز پنجشنبه، ۱۸ شهریورماه، در آیین افتتاح فناوری‌های مرکز نوآوری تعاون استان، با تبریک فرارسیدن هفته تعاون، اظهار کرد: تعاون، مردمی ترین مدل کسب و کار و شیوه عملیاتی اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به شرکت بیش از ۶۰ هسته استارتآپ و فناور و شرکت‌های تعاونی نوآور در فراخوان طرح‌های نوآور و فناور تعاونی استان، افزود: در این رویداد تعداد ۱۷ طرح و تیم احراز شرایط شده و هشت تیم نیز از طریق شورای فناوری مرکز نوآوری تعاون پذیرش شدند و با حمایت پارک علم و فناوری و اداره کل تعاون استان، مراحل توسعه و نمونه سازی را طی کردند.

وی، توسعه خلاقیت تیمی را ایجاد تنوع، امنیت روانی، حمایت مالی و ارتقای فرهنگ همکاری دانست و ادامه داد: مرکز نوآوری تعاون می‌تواند با همکاری جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری نقش بسزایی برای این امر مهم داشته باشد.

در ادامه عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری نیز از آمادگی این مجموعه برای حمایت از هسته‌های استارتآپ و شرکت‌های تعاونی فناور و نوآور را اعلام کرد.

وی از ایجاد و فعالیت دو صندوق پژوهش فناوری در تبریز و ارس خبر داد و افزود: برای شرکت‌های تعاونی دانش بنیان و نوآور تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

در ادامه دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان و دکتر نجف قراچورلو رئیس پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی نیز توضیحاتی را در خصوص ضرورت دانش بنیان و نوآور بودن تعاونی‌ها ارائه دادند.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا