اخبار

همدلی نیروهای مسلح برای دشمنان هراس انگیز است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان گفت: همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دشمنان نظام و انقلاب هراس انگیز است.

امیر سرتیپ دوم امیرحسین شفیعی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس، وحدت و همدلی نیروهای مسلح را یک اصل مهم دانست و افزود: در حال حاضر بین ارتش قهرمان، سپاه دلاور و نیروی انتظامی سلحشور هماهنگی و یکدلی بی سابقه ای وجود دارد که مایه مسرت و خوشحالی دوستان و مردم با بصیرت کشور است.

وی تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشکیل قرارگاه پدافند هوایی را بسیار مفید و تاثیرگذار برشمرد که وحدت و همدلی بین نیروهای مسلح کشور را محکم‌تر کرد.

امیر شفیعی اظهار داشت: مناقشات اخیر در منطقه نقش پدافند هوایی را بسیار نمایان‌تر کرد و امروز وحدت، همدلی و انسجام نیروهای مسلح باید زبانزد خاص و عام باشد که این امر موجب افزایش توان پدافندی کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: همان گونه که برادران و همرزمان ما در روزهای آغازین جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس اقتدار و صلابت ارتش را به رخ دشمن و جهانیان کشیدند، امروز نیز وظیفه ما نمایش این ایثار و فداکاری در عرصه های گوناگون است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای پدافند هوایی شمال غرب ارتش مستقر در تبریز نیز در این نشست، گفت: تا آخرین قطره خون و با استفاده از ابزارهایی که در اختیارمان داریم از آسمان ایران‌ اسلامی محافظت می‌کنیم.

امیر سرتیپ‌ دوم عباس عظیمی با اشاره به سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش به فرمان رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۷، اظهار داشت: حراست از آسمان شمال غرب کشور و پایش شبانه روزی آن بر عهده چشمان تیزبین و همیشه بیدار تلاشگران نیروی پدافند هوایی شمال غرب کشورمان است.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای توانمند داخلی بسیاری از نیازهای پدافندی را تهیه و تولید کرده‌اند، افزود: قریب به ۸۰ درصد سامانه‌های دفاع از آسمان کشورمان بومی است که طراحی و ساخته دست متخصصان داخلی است.

امیر عظیمی با بیان اینکه هیچ دشمنی توان نزدیک شدن به آسمان و حریم کشورمان را ‌ندارد، گفت: تا آخرین قطره خون با استفاده از ابزارهایی که در اختیارمان داریم از آسمان ایران‌ اسلامی دفاع می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور تردد همه هواپیماهای خارجی در آسمان استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و بخشی از استان کردستان را به دقت رصد می‌کند و رفت و آمد هواپیماهای کشورهای مختلف در این منطقه با هماهنگی و اجازه قرارگاه پدافند هوایی شمال غرب صورت می‌گیرد.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا، امیر مهدی جلالی رئیس کانون بازنشستگان ارتش آذربایجان شرقی نیز در این نشست، گفت: قدرت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق مختلف عملیاتی دشمن را در هفته اول زمین‌گیر کرد، به گونه‌ای که صدام نیز به آن اذعان داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا