اخبار

یک هزار و ۶۴۶ پروژه‌ در شرکت‌ توزیع نیروی برق تبریز افتتاح شد

یک هزار و ۶۴۶ پروژه‌ی شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اعتبار یک هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال همزمان با هفته‌ی دولت افتتاح شد.

استاندار آذربایجان شرقی در این آیین ۲هزار و دو پروژه‌ی برق آذربایجان‌شرقی را با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۵۳ میلیارد ریال افتتاح کرد.

محمدرضا پورمحمدی ضمن قدردانی از زحمتکشان صنعت برق استان به سرمایه‌گذاری بیشتر جهت ساخت نیروگاه‌های جدید و تولید بیشتر انرژی در استان تاکید کرد و گفت: در کنار توجه به سرمایه‌گذاری در این زمینه، باید هر چه بیشتر به فکر تامین انرژی‌های جدید، پاک و پایدار بوده و متناسب با افزایش مصرف به دنبال افزایش تولید انرژی پاک نیز باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز در این آیین، پروژه‌های آماده‌ی ‌بهره‌برداری این شرکت را یک هزار و ۶۴۶ پروژه با اعتبار یک هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال دانست و در تشریح پروژه‌های بهره‌برداری شده، خاطرنشان کرد: بیش از یک سوم تعداد پروژه‌های بهره‌برداری شده، بالغ بر ۶۹۲ پروژه در بخش نیرورسانی انجامهانجام شده تا مشترکان عزیز هرچه بیشتر از نعمت برق برخوردار باشند.

عادل کاظمی ادامه داد: یک چهارم پروژه‌های بهره‌برداری شده، بالغ بر ۴۳۷ پروژه در بخش اصلاح و بهینه‌سازی انجام شده تا شبکه از پایایی هرچه بیشتر برخوردار باشد.

وی افزود: توسعه و احداث ۳۴۹ پروژه، ایجاد قدرت مانور با ۶۱ پروژه و کاهش تلفات با ۴۲ پروژه به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های برق تبریز در رده‌ های بعدی بیشترین تعداد پروژه‌ی بهره‌برداری شده قرار دارند.

کاظمی در تشریح هزینه‌ی پروژه‌های بهره‌برداری شده، بیان کرد: بیش از یک سوم هزینه‌ی پروژه‌های بهره‌برداری شده، بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال در بخش توسعه و احداث، ۳۵۵ میلیارد ریال در بخش نیرورسانی، ۲۴۴ میلیارد ریال در بخش اصلاح و بهینه‌سازی و ۹۰ میلیارد ریال در بخش ایجاد قدرت مانور هزینه شده است.

وی پروژه‌های شاخص قابل افتتاح هفته‌ی دولت برق تبریز در سال ۱۴۰۰ را ۵۹ پروژه و با اعتبار بالغ بر ۳۵۳ میلیارد ریال معرفی کرده و افزود: از بین ۵۹ پروژه‌ی مذکور، ۴۵ پروژه در محدوده‌ی شهرستان تبریز و با اعتبار بالغ بر ۲۷۶ میلیارد ریال، پنج پروژه در محدوده‌ی آذرشهر با اعتبار بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال و ۹ پروژه در محدوده‌ی اسکو با اعتبار بالغ بر ۴۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تبدیل شبکه‌ی سیم مسی به کابل خودنگهدار را با توجه به اهمیت این پروژه در صدر پروژه‌های مورد بهره‌برداری در محدوده‌ی تبریز دانست و گفت: طی سال‌های گذشته اقدامات گسترده‌ای در راستای تبدیل شبکه‌ی سیم مسی به کابل خودنگهدار صورت گرفته است و همچنین اصلاح شبکه‌ی میدان کاه، احداث پست هوایی کارگاه‌های کوچک شهرک صنعتی شهید سردار سلیمانی و تامین برق زمین‌های زراعی قراملک از دیگر مهمترین پروژه‌های شاخص آماده‌ی بهره‌برداری در هفته‌ی دولت است.

وی اضافه کرد: اصلاح شبکه‌ی ۲۰ کیلووات ایستگاه مایکروویو آذرشهر و تامین برق مجتمع مسکونی ۱۲۵ واحدی الماس خاوران به عنوان پروژه‌های شاخص شهرستان آذرشهر و تامین برق اراضی قوری گل اسفنجان و مجتمع تجاری شهریاران ایلخچی و روستای کوشن اسکو نیز از مهمترین پروژه‌های قابل بهره‌برداری در شهرستان اسکو می‌باشند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز در این آیین از گشایش شش پروژه‌ی این شرکت با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: قابلیت ۹۹.۹ درصدی اطمینان و در دسترس بودن شبکه از مهمترین دستاوردهای همکاران بهره‌برداری این شرکت است.

افشین روشن میلانی ادامه داد: شش پروژه‌ی مورد بهره‌برداری نیز شامل سه پروژه‌ی فیبر نوری، دو پروژه‌ در شهرستان میانه و پروژه‌ی احداث خط ۴۰۰ کیلووات هریس تا مرز نوردوز است.

وی همچنین از ایجاد ۱۳۰ مگاوات مولد مقیاس کوچک انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: برای ایجاد ۹۵ مگاوات انرژی پاک دیگر نیز مجوز صادر کرده‌ایم که امیدواریم در سال‌های آتی به بهره برداری برسند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی نیز از گشایش ۳۵۰ پروژه با اعتبار ۹۵۸ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش باش خبر و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، لازم به ذکر است که در پایان این آیین، استاندار آذربایجان‌شرقی به همراه هیأت همراه از مرکز دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق تبریز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا