اخبارتبریز-1

شهردار پاک‌دست انتخاب کنید

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در خصوص حواشی انتخاب شهردار تبریز، خطاب به رییس شورای شهر نامه ای ارسال کرد.

به گزارش   باش خبر وبه نقل از ایسنا، متن نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم شورای شهر تبریز جناب حجت‌الاسلام حاج شیخ رسول برگی دامت افاضاته

با سلام و احترام؛
همانطور که استحضار دارید بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز طی دعوتنامه‌ای به تاریخ ۰۲/۰۶/۱۴۰۰، خواستار تشکیل جلسه‌ی پرسش و پاسخ با حضور جنابعالی در دانشگاه بود که به هر دلیل امکان تشکیل این جلسه از سوی جنابعالی فراهم نگردید. لذا بر آن شدیم مرقومه‌ای را به صورت سرگشاده برای آن جناب سیاهه نماییم.

قبل از هر چیز بر خود لازم می‌دانیم توفیقات روزافزون را از درگاه خداوند متعال برای جنابعالی مسألت نماییم، چه اینکه موقعیت و مقامی که در آن استقرار دارید، تکالیف و مسئولیتی سنگین با خود دارد، طوری که سرنوشت حدوداً ۲ میلیون نفر از مردم شهر تبریز در امورات شهری به دست شماست.

جناب آقای برگی؛
بیش از بیست سال از تشکیل اولین شورای شهر تبریز می‌گذرد. تصویری که از این نهاد، در ذهن‌ها متبادر می‌شود، عمدتاً تصویرِ محلی برای زد و بندهای سیاسی و اقتصادی است. چه اینکه قدامات شورای چهارم و پنجم که منجر به دستگیری تعدادی از اعضای شورای شهر گردید از جمله دلایل ایجاد چنین تصوری است. بماند که اخبار غیر رسمی از شورای شهر، تصور بسیار ناامیدکننده‌ای را در بین افکار عمومی ایجاد می‌نماید.

چگونه می‌شود پروژه میدان آذربایجان را دید و ناامید نشد، چگونه می‌شود که از پروژه سپهر و تغییر کاربری‌های غیر قانونی و جعل اسناد اطلاع یافت و ناراحت نشد. چگونه می‌شود که در فضای غیر شفاف شهرداری‌ها، پروژه‌های ترک تشریفاتی وجود داشته باشد که شائبه‌ی زد و بندهای مالی و اقتصادی را در پی دارد، چگونه می‌شود که حقوق کارگران شرکتی با هر بهانه‌ای به تعویق بیافتد و امیدوار بود.

در دیگر سوی این ناامیدی، انتخابات ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰، در شورای شهر تبریز و راهیابی تعدادی از افراد مشهور انقلابی به این شورا، امید تغییر معادلات سابق را در دلها فزونی بخشید، علی الخصوص که افرادی به این شورا راه یافتند که بیش از اینکه با پول پاشی‌های سوداگرانه برای خود سرمایه‌ای جمع کنند، سرمایه اجتماعی‌شان را -که به خاطر شخصیت و هویتشان کسب کرده‌اند نه به خاطر پولشان – به میدان آوردند و خالصانه به محک انتخابات زدند و شد آنچه شد.

قضاوتی که از این شورا خواهد شد، بیش از آنکه بر پایه تصور لابی بازی و طایفه ‌گرایی و باند بازی باشد، بر انقلابی بودن، حزب‌اللهی بودن، در مسیر عدالت بودن است و هر گونه تصمیم‌گیری آن بر دیوار انقلاب آویزان خواهد شد.

حضرت حجت الاسلام برگی
آنچه از شما در ذهن‌ها جاری است، حاصل تلاشهای شما در ترویج امر دین و مذهب است. بیان شیوا و تأثیرگذارتان در منابر مختلف شهر، از شما، به عنوان فردی مسلمان، آگاه و انقلابی در بین افکار عمومی ایجاد کرده که نتیجه چنین ذهنیتی را در اعتماد مردم به شما برای راهیابی به شورای شهر می‌توان مشاهده نمود. مردم شما را فردی انقلابی می‌دانند و انتظار اقدامات انقلابی از شما دارند و به هیچ وجه باند بازی و طایفه گرایی را شایسته افرادی مثل شما نمی دانند.

برخی از اقداماتتان در کسوت ریاست شورای شهر که مایه‌ی امیدواری است را شنیده ایم، اقداماتی که در ردیف ایجاد عدالت اجتماعی است، لیکن وظایف بسیار خطیری بر گرده‌ی شماست که آینده شهر با آن تضمین خواهد شد. و آن نیست مگر انتخاب شهرداری کلان شهر تبریز. گزینه های پیشنهادی شهرداری طی چند روز گذشته برنامه هایی را ارائه کرده‌اند و تلاش کرده‌اند از برنامه های خود دفاع نمایند، لیکن نکته قابل تأمل این مسأله، وجود افرادی به عنوان گزینه‌های پیشنهادی شهرداری است که شبهات و تخلفات مالی و اداری عجیبی در زمان مسئولیت خود داشته اند و همچنان پرونده مفتوح قضایی دارند. حال چگونه است که اعضای انقلابی شورای شهر، چشم بر چنین فضایی بستهاند و یا لااقل بی تفاوت، از کنار آن رد می‌شوند؟!!!!

آقای برگی؛
شما برگی از تاریخ شورای شهر تبریز خواهید شد. لیکن با شماست که تصویر باند بازی و قبیله گرایی شورا بر شخصیت مذهبی و انقلابی شما غلبه کند یا سرمایه مذهبی و اجتماعی و انقلابی شما بر ویژه خواری ها و دزدی‌ها.

روزهای قبل از انتخاب شهرداری، روزهای تأیید و رد و بعضاً تخریب گزینه‌هاست. انتظار می‌رود شما به عنوان ریاست شورای شهر تبریز، نقش فعالی در تعیین شهردار انقلابی، پاک دست و کاربلد برای شهر تبریز ایفا نمایید و به دور از فضاسازیهای رسانهای، مصلحت اسلام و انقلاب و شهر را لحاظ نمایید. که در این راستا بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در کنار شما دوستان انقلابی خواهد بود و نقش‌آفرینی متناسبی را ایفا خواهند کرد.

بی‌تردید شهردار تبریز هر کسی باشد نتیجه تلاشهای شما و اعضای شورای محترم است و انتظاری که از آن شورا میرود انتخاب فردی پاکدست، کار بلد و انقلابی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا