اخبار

امیدوارم در توکیو دوباره طلایی شوم/ کنایه به حمایت دقیقه نودی مسئولان!

به گزارش باش خبر وبه نقل از آناج، سیامک صالح‌ فرج‌زاده، قهرمان ارزنده ورزش تبریز در دوومیدانی معلولان و جانبازان یکی از نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است. طبق برنامه، این ورزشکار بااخلاق و پرافتخار روز چهارشنبه هفته جاری عازم توکیو می‌شود و در روز سیزدهم شهریور ماه در رشته پرتاب وزنه به میدان خواهد رفت.

فرج‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی در خصوص آخرین وضعیت خود در آستانه اعزام به مسابقات پارالمپیک اظهار داشت: خداراشکر در حال حاضر شرایط بسیار خوبی دارم. ما روزانه تمرینات خود را به صورت مستمر برگزار کردیم و سعی می‌کنم که با آمادگی کامل در این مسابقات حضور پیدا کنم.

وجود مزاحمی‌به نام ویروس کرونا شرایط را برای ورزشکاران اعزامی‌حساس کرده است و مطابق با مقررات حضور در این دوره از مسابقات پارالمپیک منوط به نتیجه تست کروناست و در صورت مثبت شدن نتیجه آزمایش ورزشکار از رقابت‌ها حذف خواهد شد، اتفاقی که در المپیک توکیو برای مهدی پیرجهان المپین تبریزی رخ داد و او با نهایت بدشانسی از حضور در مسابقات بازماند.

در همین راستا، از ورزشکار پارالمپیکی استان آذربایجان‌شرقی سوال کردیم که چه تمهیداتی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشته است که او در پاسخ عنوان کرد: با اینکه واکسن ضدکرونا را تزریق کردیم لیکن هیچ تضمینی برای عدم ابتلا وجود ندارد. من سعی می‌کنم تا تمامی‌پروتکل‌ها را رعایت کنم و ان‌شاءالله که مشکلی نداشته باشم.

فرج‌زاده که از شانس‌های کاروان ایران برای کسب مدال در پارالمپیک توکیو محسوب می‌شود، با اشاره به عناوین خود در رقابت‌های پارالمپیک‌ یادآور شد: من در سه دوره از مسابقات پارالمپیک حضور داشتم که در ۲۰۰۴ آتن توانستم مدال طلا را کسب کنم و در ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۶ ریو ششم شدم.

وی تأکید کرد: تمام هم‌وغم‌ام در این ۵ سال برای تکرار طلای پارالمپیک بوده و با وجود شرایط سختی که بخاطر بیماری کرونا داشتیم، امیدوارم که این عنوان را تکرار کرده و مردم عزیزمان را خوشحال کنم.

تنها نماینده تبریز در پارالمپیک توکیو درباره حمایت‌های مسئولان گفت: اخیراً در شورای شهر تبریز و همچنین از سوی تربیت بدنی استان مراسم تجلیلی برگزار شد ولی این تجلیل‌ها نوش داور بعد از مرگ‌ سهراب است چراکه خیلی دیر انجام شد. معتقدم باید برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد که حداقل از ۲ سال مانده به مسابقات از ورزشکاران حمایت شود. با این حال، من همیشه قدردان حمایت‌ها هستم و تلاش خواهم کرد تا با بهترین عملکرد جبران کنم.

وی با اعلام اینکه رکورد تمرینی‌اش دومین رکورد جهان است، مطرح کرد: فکر می‌کنم با رکوردی که در تمرینات ثبت کردم، کسب مدال دور از انتظار نخواهد بود اما من به دنبال نشان خوشرنگ هستم و انگیزه زیادی دارم تا دوباره طلایی شوم. مطمئن باشید در پارالمپیک با نسخه عالی خود وارد میدان خواهم شد.

فرج‌زاده راجع به شناخت خود از حریفانش در این مسابقات گفت: رقبای اصلی من از کشورهای اردن، کلمبیا، چین، قطر و انگلستان هستند. خوشبختانه شناخت خوبی از رقبایم دارم و تمام تلاشم را برای کسب مدال طلا خواهم کرد. با این اوصاف، هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست بخصوص در رشته‌های پرتابی که سانتی‌مترها تفاوت‌ را رقم می‌زند.

دارنده چندین مدال بازی‌های پارالمپیک، پاراآسیایی و مسابقات جهانی معلولان و جانبازان در خاتمه بیان کرد: من هیچ‌گونه فعالیتی در اینستاگرام ندارم و سعی می‌کنم در مسابقات پارالمپیک نیز از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنم تا دغدغه ذهنی از این بابت نداشته باشم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا