اخبار

بستری‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی ۲ برابر شده است

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: متاسفانه روند شیوع ویروس کرونا در استان روز به روز در حال افزایش است و بستری‌های بیمارستانی نسبت به ۲ هفته گذشته ۲ برابر شده است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در بازدید از بخش‌های بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تبریز، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های کادر درمانی، از مردم استان خواست تا بیش از پیش شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه بیمارستان های استان تقریبا با تمام ظرفیت بیماران را پذیرش می کنند، ادامه داد: در سایه تلاش کادر درمان و پزشکی و با توجه به مراقبت های ویژه ای که انجام می شود آمار فوتی ها در حال کاهش است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، افزود: ظرفیت بیمارستان ها محدود است و اگر این روند ادامه پیدا کند با تکمیل ظرفیت بیمارستان ها، با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: درخواست ما از مردم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از تجمع های غیر ضروری و رعایت فاصله اجتماعی است.

پورمحمدی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در استان به خوبی پیش می رود و بیش از ۳۰ درصد جمعیت استان واکسینه شده‌اند که نسبت به استان های دیگر در وضعیت بهتری قرار داریم، اعلام کرد: تلاش می شود تا روند واکسیناسیون در استان تسریع شود.

استاندار: از روز شنبه واکسیناسیون سرعت می گیرد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در روز عاشورای حسینی مراکز واکسیناسیون استان تعطیل خواهد بود، اعلام کرد: از روز شنبه ۳۰ مرداد ماه با افزایش مراکز واکسیناسیون و تعداد کادر روند تزریق واکسن سرعت خواهد گرفت.

دکتر محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در بازدید از روند واکسیناسیون در مراکز بهداشت استان، افزود: خوشبختانه امروز در مراکز بهداشت استان ازدحام آن چنانی برای واکسیناسیون وجود نداشت.

وی گفت: امیدواریم با تسریع روند واکسیناسیون در استان تا پایان شهریور ماه بیش از ۶۰ درصد مردم استان واکسینه شوند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته در مراکز واکسیناسیون به دلیل کمبود واکسن با ازدحام جمعیت و صف های طولانی مواجه بودیم، گفت: خوشبختانه تامین واکسن انجام یافته و امروز که روز تاسوعای حسینی بود در ۴ مرکز شهر تبریز واکسیناسیون انجام شد.

استاندار: مردم از سفرهای غیرضرور خودداری کنند

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تمامی مبادی ورودی استان توسط پلیس راهور کنترل می شود،گفت: هیچ کس ممنوعیت و محدودیت را دوست ندارد ولی با توجه به شرایط کنونی جامعه و افزایش بیماری از تمام مردم خواهشمندیم که همراهی کنند و از مسافرت های غیرضرور خودداری کنند.
دکتر محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در بازدید از پل شهید کلانتری مبداء ورودی آذربایجان غربی به استان، اظهار کرد: به جز خودروهای بومی که با مجوز از استان خارج شده اند و کامیون ها و وسائط نقلیه عمومی که با یک سوم ظرفیت مجاز هستند از ورود بقیه خودرو ها ممانعت می شود.
وی گفت: از نیروهای انتظامی و پلیس راه سپاسگزاریم که قانون را به شکل شایسته اعمال می کنند و امیدوارم با افزایش نظارت ها روند صعودی بیماری کرونا را مدیریت کنیم.
با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر عدم ورود خودروهای غیر بومی، در ۱۵ مبداء ورودی استان ورودی ها توسط پلیس کنترل می شود.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا