اخبار

صادرات؛ حاشیه امن تولیدکنندگان

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: صادرات حاشیه امنی را برای تولیدکننده ایجاد می‌کند.

امیرعلی مسیبی در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار کرد: طی چهار ماهه ابتدایی امسال، ۱۰ کارت بازرگانی به صادرکنندگان استان صادر و ۴۵ کارت بازرگانی تمدید شده است. همچنین در این مدت شاهد تعلیق یک کارت و رفع تعلیق دو کارت بازرگانی در استان بودیم.

وی افزود: از مردادماه پارسال صدور و تمدید کارت بازرگانی از طریق سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری و با اخذ همه استعلامات از دستگاه‌های مربوطه به صورت سیستمی اخذ می‌شود که این امر منجر به سرعت و دقت بیشتر و صحت اطلاعات ماخوذه شده است.

این مسئول ادامه داد: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشورها، بر کسی پوشیده نبوده و توسعه صادرات غیرنفتی لازمه رشد پایدار اقتصادی هر کشور است.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: همواره یکی از دغدغه‌های جدی در برنامه‌های توسعه‌ای استان، ارتقای رقابت‌پذیری و تلاش در راستای رشد صادرات محصولات با ارزش‌افزوده بالا است و توجه به مقوله صادرات غیرنفتی همواره در اسناد بالادستی مورد تاکید بوده و تولید و صادرات به عنوان دو ستون اصلی اقتصاد مورد توجه قرار گرفته است.

مسیبی با تأکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها در توسعه صادرات، تصریح کرد: از جمله زیرساخت‌هایی که در توسعه صادرات باید در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد، می‌توان به آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص اهمیت و نقش صادرات غیرنفتی در مدارس، دانشگاه‌ها، رسانه‌های عمومی، تدوین و تصویب قوانین و مقررات مرتبط با تسهیل صادرات غیرنفتی و … اشاره کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: صادرات حاشیه امنی را برای تولیدکننده ایجاد می‌کند و سبب می‌شود که توان رقابتی تولیدکننده در بازارهای رقابتی افزایش یابد و در قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیری بالاتری نیز داشته باشد. همچنین ارتباط با بازار سایر کشورها سبب می‌شود که تولیدکننده و بازرگان با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید و به‌روز دنیا در بخش‌های مختلف آشنا شده و نسبت به آن احساس نیاز کند.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا