اخبار

سلطانِ وحشت از کرونا می‌نویسد

استیون کینگ» در رمان بعدی خود به طور مستقیم به مقوله همه‌گیری ویروس کرونا می‌پردازد.

به گزارش روز شنبه باش خبر وبه نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی لیترری هاب، تب نگارش رمان‌های کرونایی پس از آلوده کردن نویسندگانی چون گری اشتین گارت، مارگارت آتوود، جان گریشام و دیو اگرز حالا به استیون کینگ هم سرایت کرده است.

اثر جدید این نویسنده معروف آمریکایی با عنوان بیلی سامرز سوم اوت (سه‌شنبه، ۱۲ مرداد) منتشر شد. وی در یک مصاحبه تصویری به مناسب انتشار این رمان جنایی، از تصمیم خود برای نوشتن رمانی درباره ویروس کرونا خبر داد و گفت: بعد از این رمان می‌خواهم کتابی بنویسم که مستقیما به ویروس کرونا می‌پردازد. ماجراهای این کتاب را در سال ۲۰۲۰ پیش می‌برم تا ببینم چطور از آب درمی‌آید. کار سختی پیش رو خواهم داشت.

کینگ در این مصاحبه همچنین به تاثیری که شیوع کرونا بر روند نوشتن رمان بیلی سامرز داشت، اشاره کرد و گفت: نوشتن بیلی سامرز را قبل از همه گیری کرونا شروع کردم. چند کاراکتر داشتم که باید آنها را از صحنه داستان خارج می‌کردم. به فکرم رسید که آنها را با یک کشتی تفریحی به سفر بفرستم که در زمان خودش ایده معقولی بود و موردی نداشت اما یکدفعه (به دلیل شیوع کرونا) همه سفرهای تفریحی با کشتی‌های کروز متوقف شدند و با خودم فکر کردم که باید همه ماجراهای این کتاب را تا سال ۲۰۱۹ به عقب برگردانم تا باورپذیر شود.

این نویسنده سرشناس در بخش دیگری از اظهاراتش بر اهمیت استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: ماسک زدن یا نزدن به حوزه آزادی‌های فردی برنمی‌گردد و یک مساله اجتماعی مربوط به بهداشت عمومی است و باید رعایت شود.

استیون کینگ نویسنده ۷۳ ساله آمریکایی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان ژانر وحشت و فانتزی در جهان است. از این نویسنده پرکار که اولین بار با رمان کَری پا به عرصه نویسندگی گذاشت، تاکنون بیش از ۲۰۰ اثر منتشر شده است، کتابهایی که جوایز متعددی چون جایزه برم استوکر، جایزه‌ی جهانی فانتزی و جایزه‌ی جامعه‌ی فانتزی انگلیس را برای وی به ارمغان آوردند.

کینگ که به عنوان سلطان وحشت شناخته می‌شود، در ادامه افتخارات ادبی خود در سال ۲۰۱۵ مدال ملی هنر آمریکا را دریافت کرد. این نویسنده با قلم جادویی خود آثار ماندگاری را برای علاقمندان به داستان‌های ترسناک خلق کرده که بسیاری از آنها به فهرست پرفروش‌ترین کتابهای نیویورک تایمز نیز راه یافتند.

کینگ در میان علاقه‌مندان به سینما نیز محبوب است. از آثار این نویسنده آمریکایی در مجموع حدود ۴۸ اثر تلویزیونی و سینمایی ساخته ‌شده است که از جمله شناخته‌شده‌ترین آنها می‌توان به فیلم درخشش ساخته استنلی کوبریک، مسیر سبز و رستگاری در شاوشنگ به کارگردانی فرانک دارابونت اشاره کرد. فیلم پرطرفدار آن (It) ساخته اندی موسکیِتی که در سال ۲۰۱۷ اکران شد نیز اقتباسی از یکی از آثار کینگ است.

آثار زیادی از کینگ توسط مترجمان مختلف ایرانی به فارسی برگردانده و به همت ناشران منتشر شده اند، وی مخاطبان زیادی در میان کتابخوانان ایرانی نیز دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا