اخبار

المپیک توکیو در قاب هنر

  • تب داغ بازی‌های المپیک توکیو، دنیای هنر را هم بی‌نصیب نگذاشت و این رویداد دستمایه خلق آثار هنری در سبک و شاخه‌های مختلف هنری شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگیایرنا، سی ودومین دوره بازی‌های المپیک پس از یک سال تاخیر به دلیل شیوع کرونا، سرانجام از یکم مرداد ماه امسال در پایتخت ژاپن آغاز شد و تا روز یکشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۰) ادامه دارد. همانطور که هیجان المپیک روز به روز بیشتر می‌شود و ورزشکاران رشته‌های مختلف با تمام وجود برای کسب مدال و افتخار برای کشورشان با یکدیگر رقابت می‌کنند، هنرمندان نیز در خلال این رویداد جهانی فرصتی ناب برای شکوفایی خلاقیتشان یافته‌ و با روش‌هایی جذاب تنوع رشته‌های رقابتی و مهارت‌های ورزشکاران را به نمایش می‌گذارند. در ادامه چند مورد از این هنرنمایی‌ها را مشاهده می‌کنید.

تلفیق المپیک و کرونا

برگزاری بازی‌های المپیک توکیو همزمان شد با شیوع ویروس کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی و ضرورت استفاده از ماسک. تداوم بحران بهداشتی ناشی از ویروس کووید-۱۹ همچنین باعث شد المپیک امسال بدون حضور تماشاچی برگزار شود. از همین رو، کرونا بخش جدایی ناپذیر المپیک توکیوست. تاتسویا تاناکا (Tatsuya Tanaka) از هنرمندان به نام ژاپنی برای تاکید بر این نکته با استفاده از ماسک‌های تنفسی و آدمک های مینیاتوری دست به هنرآفرینی زده است تا تلاقی کرونا و ورزش را در این رویداد مهم جهانی به تصویر بکشد:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا