اخبار

حریق ارتفاعات زاگرس در فارس ادامه دارد

آتش سوزی ارتفاعات زاگرس جنوبی، در مرکز و شمال استان فارس وارد چهارمین روز شده است و تلاش برای مهار حریق همچنان ادامه دارد.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایسنا و بنا به تایید شماری از فعالان زیست محیطی فارس، وقوع حریق در ارتفاعات زاگرس حد فاصل شهرستان‌های مرودشت و ارسنجان که از حوالی شامگاه پنجشنبه و در محدوده‌ای کوچک آغاز شده بود، امروز یکشنبه 13 تیرماه، وارد چهارمین روز شده است.

طی روزهای گذشته نیروهای محیط بانی، منابع طبیعی، بسیج و تشکل های مردمی و اعضای جوامع محلی این شهرستان‌ها، تلاشی را برای مهار آتش سوزی آغاز و دنبال کرده اند.

براساس این گزارش، دامنه حریق در این منطقه صعب العبور، گسترده است و روز گذشته نیز هلال احمر یک بالگرد برای تامین و انتقال نیرو، تجهیزات و آب به ارتفاعات، وارد صحنه کرده است.

به گزارش ایسنا، همزمان با وقوع حریق در کوه سیاه که شهرهای ارسنجان، مرودشت، سیدان و بخشی از شهرستان خرامه را در همجواری خود دارد، مناطقی از منابع طبیعی شرق فارس نیز دست به گریبان آتش سوزی شده‌اند.

منابع محلی اعلام کردند که محیط بانان و کارکنان منابع طبیعی، در اغلب نقاط استان فارس، اکنون با همراهی بسیج، نیروی انتظامی، گروه‌های محلی و تشکل‌های زیست محیطی، درگیر خاموش کردن حریق در نقاط مختلف فارس هستند.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا