اخبار

معضل آب شرب در قلعه درسی کلیبر حل شود

فرماندار شهرستان کلیبر، با بیان این‌که منطقه گردشگری قلعه درسی یکی از مناطق بکر و گردشگری این شهرستان است، گفت: این منطقه هر هفته پذیرای ۵۰ هزار گردشگر بوده و باید در جهت رفع مشکلات و معضلات این مجموعه گردشگری اقدامات اساسی انجام شود.

عدالت حاجی پور در جلسه مدیریت بحران آب شرب شهرستان کلیبر، گفت: در راستای جذب گردشگران و حل مشکلات منطقه گردشگری قلعه درسی لازم است در اسرع وقت نسبت به حل معضل آب شرب این منطقه با استفاده از تجهیز چاه آب، بهسازی چشمه و آبخورهای آن اقدام عملی انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات تهیه آب شرب در برخی روستاهای کلیبر، گفت: در راستای حل این مشکل در روستای کلانتر این شهرستان احیاء و راه اندازی چاه آب شرب جهت تقویت خط انتقال آب شرب و همچنین در سایر روستاها نیز احیای چاه آب که قبلا چاه آب شرب سالم داشته اند و در مواردی هم جیره بندی آب بین روستاها در جهت مدیریت صحیح آب انجام خواهد شد.

حاجی پور ضمن تاکید بر برخورد جدی با برداشت کنندگان غیرمجاز آب رودخانه سلین چای، افزود: برای آبرسانی به روستاها و شهر آبش احمد نیز دو دستگاه خودرو آتش نشانی و شش دستگاه تانکر آبرسانی سیار توسط آب و فاضلاب، سپاه و امور عشایر استان آذربایجان شرقی اختصاص یافته است.

وی در ادامه از تکمیل و بهره برداری خط انتقال آب از مجتمع آزادگان تا منبع آب نجف تراکمه با اختصاص اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان تا ۲۰ روز آینده خبر داد.

//  ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا