اخبار

آرمان قدس مطالبه جهان اسلام

روز جهانی قدس به عنوان یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، روز وحدت جهان اسلام علیه صهیونیسم و نماد حمایت از آزادی‌خواهی ملت مظلوم فلسطین است.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا، همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فریاد واحد جهان اسلام در دفاع از آرمان و مردم مظلوم فلسطین و حمایت از مبارزه آنها علیه اسرائیل اشغالگر همواره سلسله منحوس صهیونیسم را در منطقه به لرزه در می آورد و این رژیم را بیش از گذشته به سمت سقوط می برد.

روز جهانی قدس تریبون جهانی انعکاس مظلومیت فلسطین است که به رغم وجود لابی های صهیونیستی در برخی کشورهای اروپایی ابتکار امام خمینی (ره) را برای مقابله با ددمنشی صهیونیسم اشغالگر به منصه ظهور می کشاند و نقاب از چهره جنایتکار رژیم اشغالگر قدس بر می دارد.

حمایت از انتفاضه فلسطین در روز جهانی قدس رویکرد و حمایت جهانی پیدا می کند و رژیم اشغالگر فلسطین را روز به روز به سمت سقوط و نابودی نزدیک می کند تا پیش بینی مقام معظم رهبری در نابودی رژیم صهیونیستی در کمتر از ۲۰ سال آینده بیشتر رنگ حقیقت به خود ببیند و مسلمانان جهان متحد به سمت دفاع از مظلومیت و آزادی فلسطین و قدس شریف حرکت کنند.

به فرموده امام خمینی(ره) روز قدس روزی است که باید جامعه مسلمین‌ همه اظهار وجود بکنند و هشدار بدهند به ابرقدرت ها و به این تفاله‌هایی که مانده است از آنها، چه در ایران و چه در سایر جاها. روز قدس، روزی است که باید به این روشنفکرانی که در زیر پرده با آمریکا و عمال امریکا روابط دارند هشدار داد. ، هشدار به اینکه اگر از فضولی دست برندارید، سرکوب خواهید شد!
روز قدس روز اسلام است، روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد، روز قدس، روز حیات اسلام است، روز قدس روزی است که ما خواهیم فهمید چه اشخاصی و چه رژیم هایی با توطئه گرهای بین المللی موافقت دارند و با اسلام مخالفت، روز امتیاز حق از باطل است، روز جدایی حق و باطل است.

روز قدس حلقه‌ وصل مسلمانان برای همصدایی با ملت فلسطین است

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی با صدور پیام مشترکی به مناسبت روز جهانی قدس، بر وحدت و یکدلی مردم شریف استان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تحقق آرمان آزادی قدس تأکید کردند.

در این پیام آمده است: ابتکار تاریخی و هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان “روز جهانی قدس”، بازتاب خشم فروخورده ملت مظلوم و ستم‌دیده‌ای بود که بیش از ۷۰ سال است در چنگال اشغال‌گران گرفتار شده‌اند.

روز جهانی قدس، امروز به حلقه‌ وصل مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای هم‌صدایی با مردم مظلوم فلسطین تبدیل شده و آرمان آزادی قدس شریف به عنوان سیاست برگشت‌ناپذیر انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، محور انسجام و وحدت ملت‌های آزاده جهان در برابر تجاوز و اشغال‌گری شده است.

در ادامه این پیام آورده شده است: ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی همواره در مسیر حمایت از مظلومان فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، پیشگام حرکت‌های روشن‌گرانه بوده و ملت فلسطین را در مبارزه مقدس خود یاری کرده‌اند.

اگرچه امسال به دلیل شرایط خاص و ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامت مردم، توفیق برگزاری راهپیمایی روز قدس وجود ندارد؛ اما آن‌چه مهم است و تحت هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد، حضور معنوی و باصلابت مردان و زنانی است که دل در گرو آزادی قدس شریف داشته و هیچ تردیدی در تحقق وعده الهی مبنی بر پیروزی نهایی حق بر باطل ندارند.

امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان‌شرقی در این پیام با گرامی‌داشت روز جهانی قدس و ادای احترام به ارواح پاک شهدای انتفاضه و جبهه مقاومت، همراه با مردم مومن و روزه‌دار آذربایجان شرقی با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تجدید میثاق کرده و وحدت و یکدلی مردم شریف استان را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تحقق آرمان آزادی قدس مسألت کرده اند.

قدس خون بهای ماست

امیر سرتیپ دوم امیرحسین شفیعی، فرمانده تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، با محکوم کردن جنایت اشغالگران و حامیان غربی آنان یکبار دیگر با تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حمایت از فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف، انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرد و گفت:‌ آزادی قدس شریف و سقوط استکبار تنها خون‌بهای شهدای ماست.

وی با اشاره به آیه ۱۴۸ سوره نساء «لاَّ یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا؛ خداوند بانگ برداشتن به بدزبانی را دوست ندارد مگر [از] کسی‌که بر او ستم رفته باشد و خدا شنوای داناست» افزود: یعنی خدا سر و صدا و داد و بیداد و شعار و تندگویی را دوست ندارد، مگر هنگامی‌که به جامعه ظلم شده باشد و اگر به جامعه‌ای ظلم شد خود آن افراد و بقیه افرادی که می‌خواهند جلوی ظلم را بگیرند، بیایند به خیابان و شعار بدهند و در این زمان شعار علیه کشورهای استعماری چون آمریکا و اسرائیل و در زمان دیگر هر غاصب دیگری.

وی افزود: روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نامگذاری شده و این روز فرصتی است تا مسلمانان سراسر عالم، انزجار خود را از سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند. این روز مانعی برای فراموشی اشغالگری های صهیونیست ها، راهی برای مقابله با اهداف اشغالگران و یادآور لزوم وحدت میان مسلمانان برای کمک به فلسطینی ها و آزادی قدس عزیز است.

امیر شفیعی خاطرنشان کرد: وظیفه سربازان ولایی ارتش در حمایت از مردم فلسطین، درک و فهم ارزش و بزرگی روز قدس است که نماد اتحاد و عزت مسلمانان در سراسر جهان است، ارتشیان باید با بصیرت و روشن بینی در این روز بزرگ، مواضع ضد اسلامی آمریکا و رژیم وهابی عربستان که برآمده از منافع رژیم صهونیستی است را به دنیا نشان دهند.

فرمانده تیپ ۲۵ تکاوران نزاجا تاکید کرد: با بیعت مجدد با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و پیروی از منویات مقام معظّم رهبری مدظله العالی و اعتقاد بر حقانیت ملت مظلوم فلسطین اعلام می داریم که در روز جهانی قدس همگام با دیگر اقشار مردم و همراه با تمام نیروهای مسلح ایران اسلامی، در تحقق راهبرد مقام معظم رهبری و پرچمدار گفتمان مقاومت ضد استکباری در جهان فرمانده کل قوا (دامت برکاته) مبنی بر انتقام خون شهید قدس (حاج قاسم سلیمانی) و اخراج تروریست های امریکایی از منطقه تا آخرین قطره خون ایستاده­ایم.

روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی
مهم‌ترین ابزار جمهوری اسلامی ایران، گفتمان مقاومت در منطقه است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین ابزار جمهوری اسلامی ایران، گفتمان مقاومت در منطقه است و نظام با اتکا به این گفتمان و حمایت از مستضعفین و مظلومین توانسته‌ مقابل بسط و گسترش نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را بگیرد.

روح اله متفکر آزاد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ملت‌های منطقه را نیز با خود هم‌راستا کرده است که این‌موضوع نه‌تنها جلوی نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌گیرد بلکه برای جمهوری اسلامی نیز منافعی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت دارد.

وی، در خصوص رابطه‌ی برخی از کشورهای منطقه با آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها به‌دنبال منافع خود در منطقه هستند و در اکثر مواقع نیز منافع این دو در تضاد با منافع مردم منطقه است؛ به‌طور مثال بی‌ثبات کردن منطقه یکی از منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این بی‌ثباتی برای مردم کشورهای منطقه پر خطر بوده و هر چقدر که تنش، بی‌ثباتی و اختلاف در منطقه بیشتر باشد، به سود آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود و اثر سوئی بر روی مردم منطقه دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگه‌داشتن اختلافات منطقه‌ای باعث می‌شود جای پایی برای نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه باقی مانده و ضمن داشتن بهانه‌ برای دخالت در امور، توجیهی برای ماندن در منطقه نیز داشته باشند و از جهت فروش تسلیحات نیز برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار پر سود خواهد بود.

وی در رابطه با نقش شهید سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران در جلوگیری از نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خاطرنشان کرد: جریان مقاومت متکی به یک شخص نبود و هرچند که سردار شهید سلیمانی الهام‌بخش بوده و نقش راهبری مؤثری داشت، اما جریان مقاومت جریانی ریشه‌دار و متکی به مکتب است و لذا بعد از شهادت سردار سلیمانی نه‌تنها این جریان متوقف نشد بلکه قوی‌تر از قبل و با الهام گرفتن از خون پاک این شهید انسجام بیشتری به خود گرفت.

متفکر آزاد ادامه داد: نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی در منطقه برای جمهوری اسلامی ایران فرصت‌ساز بودند و با داشتن انگیزه‌های الهی، مقدس و پاک باعث شدند عمق استراتژی جمهوری اسلامی در منطقه افزایش یافته و آستانه‌ و دامنه‌ی خطر و تهدید از ملت جمهوری اسلامی ایران دورتر شود.

وی اضافه کرد: با عملکرد این عزیزان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم امکان تهدید بین‌المللی علیه ملت ایران در منطقه از بین رفت و ملت‌های منطقه نیز به آسایش آرامش و ثبات رسیده و از تروریستی که به پشتوانه‌ی آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیانشان به‌وجودآمده بود، نجات یافتند.

روز قدس، روز احیای جنبش مقاومت فلسطین و همبستگی و وحدت مسلمانان جهان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تاکید بر افول روز افزون قدرت رژیم صهیونیستی در منطقه، اظهار کرد: روز قدس، روز احیای جنبش مقاومت فلسطین و همبستگی و وحدت مسلمانان جهان در مطرح کردن موضوع بازپس گیری سرزمین اشغالی خود و آرمان‌های اسلامی است تا مردم رنج دیده و مظلوم فلسطین دیگر احساس تنهایی نکنند و با قوت و قدرت به مبارزه خود با صهیونیست‌های غاصب ادامه دهند.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی با بیان این‌که روز قدس تنها متعلق و مختص به فلسطین نیست بلکه شامل آرمان‌های اسلامی و نمادی برای تقابل حق و باطل در عصر حاضر محسوب می‌شود، گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز جهانی قدس نشان از احساس مسئولیت ایشان در برابر اسلام و مسلمانان بوده که سبب شده تا مسلمانان جهان در قبال منطقه‌ای که جزوی از جامعه بزرگ اسلامی است ولی مورد اشغال رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفته است، احساس مسئولیت داشته باشند.

وی با بیان این‌که قدس یک آرمان اسلامی و انسانی است و مختصر به فلسطین و عرب نمی‌شود، تاکید کرد: مسلمانان به ویژه جوانان جامعه نباید مسئله قدس را فراموش کنند.

وی افزود: اکنون فلسطین در وضعیت حساس و خاصی قرار دارد چرا که شرایط سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی چندان مطلوب نیست و برای انحراف افکار عمومی از تضعیف و رکود خود، در حال برنامه ریزی برای اجرای حادثه‌های مصنوعی در داخل سرزمین اشغالی است تا از سقوط خود در این وضعیت بغرنج نجات یابد، اما دریغ از این‌که مسئله بزرگ اشغال خاک اسلام و بخش مهمی از جامعه‌ی مسلمانان یک مسئله قابل فراموشی نیست.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور، گفت: با توجه به این‌که مسئله جان و سلامتی مردم در اولویت قرار دارد، بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا امسال راهپیمایی روز قدس در هیچ شهری برگزار نخواهد شد، اما با این حال باید از ظرفیت‌های فضای مجازی برای روشنگری نسل جوان در مورد اهداف و آرمان‌های راهپیمایی روز جهانی قدس استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به حساسیت تبلیغات در این برهه زمانی، افزود: برافراشته شدن پرچم و بنرهای فلسطین و قدس شریف بر سردرب ادارات، امامزادگان و اماکن متبرکه‌ی استان و هم‌چنین نصب پوستر و نمایش آن‌ها بااستفاده از شعارها و پیام‌های مقام معظم رهبری در فضای مجازی به مناسبت روزجهانی قدس در آستان آذربایجان شرقی از جمله اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در روز جهانی قدس اشت.

وی تاکید کرد: ابزارهای رسانه‌ای قدرت بی نظیری در افکار و تغییر نگاه‌ها دارند که اگر بتوانیم از این ابزار در راستای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم، گامی در راستای تبیین واقعیت‌ها و حقایق اتفاق افتاده در سرزمین مظلوم فلسطینیان خواهیم برداشت که امیدواریم این مسیر به مقصد آزادسازی خاک اسلام منتهی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا