اخبار

۸۰ میلیارد ریال در طرح آجر به آجر مشارکت شد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بیش از یک میلیون نفر در طرح آجر به آجر با میانگین کمک هر فرد ۸۰ هزار ریال شرکت کردند که در نتیجه ۸۰ میلیارد ریال به مدرسه‌سازی در ایران کمک شد.

مهر الله رخشانی مهر شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مشارکت بیش از یک میلیون نفر در طرح آجر به آجر و کمک های خرد آنها باعث شد  کمک های خیران کلان به مدرسه سازی نیز به میزان ۲ برابر افزایش یابد و با توجه به اینکه در سال ۹۸ میزان تعهد خیران ۱۵ هزار میلیارد ریال بود در سال ۹۹ به ۳۰ هزار میلیارد ریال ارتقا یافت.

وی در خصوص افزایش اعتبار سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: اعتبارات مصوبه سازمان نوسازی در پیوست یک قانون بودجه ۴۵ هزار میلیار ریال است و  همچنین سهمی از اعتبارات باز به استانداردسازی سامانه های گرمایشی اختصاص یافت که نسبت به سال قبل ۲ و نیم برابر شده است.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات، اختصاص ۶ درصد سهم قیر رایگان و فروش املاک مازاد وزارت راه و شهرسازی تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال و ساخت مدرسه در شهرک های مسکن مهر است که می تواند سرعت مدرسه‌سازی را افزایش دهد.

رخشانی مهر تاکید کرد: از سال ۱۳۹۶ ساخت مدرسه در ایران سرعت گرفت و با افزایش اعتبارت عمرانی کشور و اختصاص بیشتر این اعتبار به مدرسه سازی که در سال ۹۶ یک و نیم درصد بود حالا به ۷ درصد رسیده است و اعتبارات نوسازی مدارس نسبت به سال ۹۶ را  ۱۰ برابر کرد.
وی افزود: مدارس خشت و گلی در کشور دیگر وجود ندارد، مدارس با بخاری های نفتی بسیار کم و مساله مدارس نیمه تمام دیگر برچیده شده است و حالا اعتبارات برای اولین بار در ۲ عنوان جدید مدارس فاقد سرویس های بهداشتی و زیرساخت آموزش مجازی هزینه می شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اعتبار برای ایجاد زیرساخت آموزش های مجازی ۳ هزار میلیارد ریال است که مصوب شد و به طور کامل نیز تخصیص یافته است که شامل ایجاد سرورها در ادارات کل و مدارس، هوشمندسازی مدارس، خرید لپ تاپ و تبلت است، چرا که در این سالها تجربه نشان داد پس از کرونا نیز نباید آموزش مجازی را به عنوان یک آموزش مکمل کنار گذاشت و باید از این ظرفیت بهره برد.

افتتاح مجموعه آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید دکتر مصطفی چمران با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار میلیون ریال از برنامه‌های سفر یکروزه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و رخشانی مهر به سمنان بود.

زیربنای کل این بنا یکهزار و ۹۱۷ مترمربع و مساحت ساختمان آموزشی آن یکهزار و ۶۷۳ مترمربع است.ایرنا//

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا