اخبار

۶۵ زندانی جرایم غیرعمد در اردبیل آزاد شدند

۶۵ زندانی جرایم غیرعمد در اردبیل آزاد شدندسیدمجتبی حسینی روز دوشنبه افزود: در این مدت ۲۲ میلیارد ریال توسط مردم و خیرین برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی استان جمع‌آوری شد.
وی اضافه کرد: پارسال در مجموع ۳۸۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی این استان با کمک خیرین از زندان‌ها آزاد شدند.
وی ادامه داد: از این تعداد ۲۱۹ نفر از زندانیان با تلاش‌ اعضای ستاد دیه با پرداخت بدهی بیش از ۳۷۴ میلیارد ریال با کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزان ماه مبارک رمضان سال گذشته آزاد شدند.
وی گفت: پارسال همچنین ۱۶۹ زندانی جرایم مالی و غیرعمد با تلاش شوراهای حل اختلاف و اعضای ستاد دیه استان بدون پرداخت مبلغ بدهی با جلب رضایت شاکیان از زندان‌ها آزاد شدند.
وی اظهار داشت: با توجه به فرهنگ‌سازی انجام شده کمک‌های خیرین و مردم نوع‌دوست استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و امیدواریم با ادامه این روند زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.
او با بیان اینکه شاکیان پرونده‌ها یکی از اصلی‌ترین خیرین ستاد دیه هستند، از آنها خواست تا با گذشت بخشی از طلب خود به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه ستاد دیه استان اردبیل از سال ۸۱ شروع به فعالیت کرده ، بیان‌کرد: از زمان آغاز فعالیت این ستاد در استان تاکنون حدود چهار هزار زندانی نیازمند جرایم غیرعمد با مبلغ محکومیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل گفت: زندانیان جرایم غیرعمد بدهکار هستند نه بزهکار و خانواده‌های این زندانیان به دلیل نبود سرپرست خانواده با مشکلات اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند.
حسینی خواستار مشارکت بیش از پیش نیکوکاران و خیرین در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد مالی شد و افزود: با آزادی زندانیان سرپرست خانوار آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش
می‌یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا