اخبار

۶۴ هکتار زمین به سرمایه گذاران گردشگری در آوج واگذار می‌شود

۶۴ هکتار زمین به سرمایه گذاران گردشگری در آوج واگذار می‌شودنصرت الله علیرضایی روز دوشنبه در حاشیه بازدید فعالان گردشگری کشور از جاذبه های آوج گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۷ هکتار از این اراضی مربوط به زمین های مجاور پل معلق و آبشاره شاه دره قرار دارد.
وی اظهار داشت: این اراضی هم اکنون در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته و در مرحله تهیه طرح و نقشه است و پس از تصویب در کارگروه امور زیربنایی به سرمایه گذار بخش خصوصی که متقاضی ایجاد تاسیسات رفاهی و خدماتی و تفرجگاهی و فضای سبز است، واگذار خواهد شد.
این مسوول گفت: ۲۷ هکتار از اراضی نیز مربوط به زمین های مجاور غار عباس آباد است که به زودی پس از انجام فرایندهای اداری و قانونی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می شود.
فرماندار آوج همچنین از آماده سازی یک اقامتگاه بوم گردی در روستای توآباد این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز و آماده سازی این اقامتگاه بوم گردی هزینه شده و سرمایه گذار منتظر دریافت تسهیلات بانکی مصوب است تا بتواند این مجموعه خدمات گردشگری را راه اندازی کند.
این مسوول در ادامه با اشاره به راه اندازی یک مجموعه اقامتی و پذیرایی در آوج با ظرفیت ۳۴ سوئیت،گفت: فاز دوم این مجتمع نیز با ساخت استخر، پارکینگ و تعمیرگاه خودرو در دست پیگیری است.
فرماندار آوج افزود: مجتمع اقامتی آبدرمانی الماس غرب نیز در شهر آبگرم یکی از طرح های مهم گردشگری این شهرستان است که سرمایه گذار آن با وجود تصویب ارایه تسهیلات مورد نیاز از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دلیل برخی مشکلات اعلام کرد توان ادامه کار ندارد و در حال واگذاری و انتقال آن به سرمایه گذار جدید هستیم تا این طرح با سرعت بیشتری تکمیل و راه اندازی شود.
این مسوول افزود: اظهار داشت: این شهرستان از جاذبه های طبیعی زیادی برخوردار است و تقویت زیرساخت های رفاهی و خدماتی در آن می تواند این منطقه را به یکی از قطب های جدید گردشگری کشور تبدیل کند.
وی از روستاهای منصور، امامزاده علاء الدین، توآباد، چهل چشمه (قرخ بلاغ)، حصار ولی عصر، کلنجین و قلعه کرد به عنوان روستاهای گردشگری این شهرستان نام برد و اظهار داشت: چشمه های آبگرم و آبسرد، رودخانه ها و با چشم انداز دره های وسیع و سرسبز از جمله جاذبه های طبیعی آوج به شمار می روند.
فرماندار آوج گفت: برج های دوگانه خرقان و کاروانسرای شاه عباسی از جاذبه های مطرح تاریخی شهرستان آوج به شمار می روند.
علیرضایی به آب و هوای آوج اشاره کرد و گفت: هوای خنک آوج در فصل بهار و تابستان می تواند مقصدی بسیار خوب برای گردشگرانی که دوست دارند چند روزی از گرمای هوا به یک محیط خوش آب و هوا و خنک سفر کنند، به شمار می رود.
شهرستان آوج به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا