اخبار

۵.۵ میلیارد تومان در روستاهای مراغه هزینه می‌شود

به گزارش ایرنا، سیدعلی موسوی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح های عمرانی مراغه افزود: این میزان اعتبار برای اجرای آزادسازی حریم رودخانه مردق و آبرسانی به روستای اکیز این شهرستان هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: طرح آزادسازی حریم رودخانه مردق چای به طول ۶ کیلومتر و با بیش از ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار اجرا می شود.
موسوی اضافه کرد: هم اکنون این طرح با وجود شرایط نامناسب جوی در منطقه گشایش در حال اجرا بوده و در ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: با اجرای این طرح، بستر و حاشیه این رودخانه آزادسازی و از پیامدها و حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب در فصول بارندگی در آن پیشگیری خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای طرح احداث شبکه تامین آب شرب بهداشتی روستای اکیز افزود: این طرح در راستای رفع مشکل چندین ساله این روستا در زمینه بهره مندی از آب شرب آغاز شده است.
موسوی ادامه داد: برای اجرای این طرح آب، لوله گذاری به طول بیش از ۴.۳ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ و نیز مخزن ۱۰۰ متر مکعبی احداث می شود.
وی اضافه کرد: این طرح توسط شرکت آب و فاضلاب مراغه و با بیش از ۲ ملیارد تومان اعتبار از روزهای گذشته آغاز و اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، فرماندار مراغه و جمعی از مسوولان شهری همچنین با حضور در جمع کارکنان پلیس راه و راهداران این شهرستان در محور مراغه – هشترود از خدمات آنان در فصل زمستان تقدیر کردند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا