اخبار

۵۶ واحد تولیدی تملک شده در قزوین به چرخه تولید باز می‌گردند

۵۶ واحد تولیدی تملک شده در قزوین به چرخه تولید باز می‌گردندهدایت الله جمالی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای تولیدی به دلیل مسایل تسهیلاتی در اختیار بانک‌ها قرار گرفته‌اند و اکثر آنها به دلیل اینکه بانک‌ها توان مدیریتی لازم را برای هدایت واحدها ندارند رو به تعطیلی بوده یا تعطیل شده‌اند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری در روز هفتم تیرماه در جلسه ویدیو کنفرانسی با مسوولان قضایی نکاتی را مطرح کردند که راهگشا است و می‌تواند نگاه مدیران را تغییر دهد.
استاندار قزوین افزود: فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اینکه هیچ واحدی نباید به تصرف بانک‌ها درآید و بانک‌ها حق ندارند جانشینی یک واحد تولیدی را دریافت کرده و آن را به تعطیلی بکشانند برای همه ما راهگشا است.
جمالی پور گفت: بلافاصله بعد از فرمایش ارزشمند مقام معظم رهبری، کمیته‌ای در استان با مسوولیت معاون اقتصادی استاندار و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شکل گرفت تا مسایل تمامی واحدهای مشکل دار استان را بررسی کنند.
وی اضافه کرد:با بررسی‌های صورت گرفته با هماهنگی دادستان استان برای واحدهای مشکل دار یا مدیر جدید قرار داده خواهد شد تا به چرخه تولید برگردند و از محل تولید و درآمد حاصله آن واحدها، بدهی‌های بانکی پرداخت شود.
این مسوول گفت: امیدواریم تا پایان سال ۵۶ واحد تولیدی استان که در تملک بانک‌ها است به چرخه تولید بازگردند و به حد لازم اشتغال و تولید برسند.
جمالی پور تصریح کرد: امیدواریم با عزمی که در مدیران اجرایی و نظارتی استان در سال جهش تولید وجود دارد شرایط استان را تغییر داده و فضای کسب و کار را به حد معمول برسانیم.
وی با اشاره به سنگ اندازی بانک‌ها در مسیر تولید، افزود: ما هیچ سنگ اندازی را از هیچ مقام و مسوولی نمی‌پذیریم و آن را اخلال در امنیت اقتصادی کشور و استان می‌دانیم.
استاندار قزوین گفت: در این راستا کمیته‌ای تشکیل شده تا با بانک‌هایی که خارج از قانون و براساس استنباط شخصی بخواهند در فرایند تولید اخلال ایجاد کرده یا با کندی پاسخ تولید را بدهند برخورد شود.
وی اضافه کرد: امسال باید جهش تولید را در استان رقم بزنیم و فرمایش مقام معظم رهبری در این زمینه برای همگان حجت است.
استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا