اخبار

۵۰ درصد اعتبارات استانی بناب به بخش آموزش و پرورش اختصاص یافت

۵۰ درصد اعتبارات استانی بناب به بخش آموزش و پرورش اختصاص یافتامین رفیعی روز شنبه در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال جاری با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ پروژه مدرسه سازی در شهرستان فعال است؛  از تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی به آموزش و پرورش خبرداد.
وی افزود: مراحل تکمیل خانه معلم شهرستان رو به اتمام است و سعی می کنیم همزمان با هفته دولت امسال با بهره برداری از آن این مجموعه را تحویل فرهنگیان دهیم.
رئیس شورای آموزش و پرورش بناب با اشاره به جایگاه و ظرفیت بالای شورای آموزش و پرورش تاکید کرد: باید از این ظرفیت برای بهینه سازی آموزش و پرورش استفاده کنیم و شاهد تحولات اساسی در این حوزه باشیم.
نماینده بناب: تعدد مدارس بزرگ ترین آسیب و ضربه به پیکره تعلیم و تربیت است
حجت الاسلام محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعدد مدارس در کشور اظهار کرد: به نظر می رسد در ایجاد مدارس مختلف کار کارشناسی صورت نگرفته و بین دانش آموزان تبعیض ایجاد شده است و شورای آموزش و پرورش باید با تشکیل تیم کارشناسی و علمی بدون حب و بغض به بحث تعلیم و تربیت کمک کند.
وی با بیان اینکه در کنار توجه به مسأله تولید و اشتغال توجه به مسائل آموزش و پرورش جزو اولویت کاری در چهار سال آتی خواهد بود؛ افزود: آموزش و پرورش زیربناست و اگر به آموزش و پرورش توجه شود خیلی از مشکلات در جامعه کاهش خواهد یافت.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه تمام مسائل و مشکلات آموزش و پرورش باید در شورای آموزش و پرورش بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد، پیشنهاد کرد: در جهت تقویت این شورا در بناب ۳ کمیته شامل کمیته های آموزشی، پرورشی و عمرانی تشکیل و نسبت به پیگیری موضوعات اقدام شود.
حجت الاسلام باقری بنابی تاکید کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش باید بطور منظم تشکیل شوند و باید از ظرفیت این مجموعه برای مدرسه سازی و ریشه یابی برخی مشکلات جامعه استفاده کرد.
این نماینده مجلس یادآوری کرد: از آنجایی که تعلیم و تربیت یکی از ارکان اساسی نظام است، باید سرمایه گذاری ها جهت افزایش کیفیت تعلیم و تربیت باشد.
بناب ۳ هزار نیروی فرهنگی دارد
مدیرآموزش و پرورش شهرستان بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش بناب در بین ۳۹ ناحیه جزو ۸ ناحیه برتر استان آذربایجان شرقی است؛ گفت: هم اکنون در آموزش و پرورش بناب با حدود ۳ هزار نیروی فرهنگی، ۲۹ هزار دانش آموز نیز در مقاطع مختلف مدارس بناب مشغول تحصیل هستند.
حسین پارسامهر با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا نیز خللی در آموزش ایجاد نشد؛ افزود: نظام تعلیم و تربیت در جامعه تعطیل بردار نیست و بر اساس نقشه جامع علمی کشور که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، گام برمی دارد.
ایجاد اردوگاه دانش آموزی در شهرستان بناب ضروری است
معاون پرورشی آموزش و پرورش بناب نیز در ادامه نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان از افزایش ۱۰۰ درصدی دانش آموزان بنابی در مسابقات قرآنی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و افزود: برای فعالیت های تابستانی و اردوهای دانش آموزی ایجاد اردوگاه در شهرستان ضروری است و اردوگاه فعلی این شهرستان مخروبه است.زینال اسدزاده با انتقاد از عدم توجه به کانون های فرهنگی تأکید کرد: کانون های فرهنگی قلب تپنده آموزش و پرورش هستند و امیدواریم در بحث اجرای پروژه های عمرانی آموزش و پرورش محل های مشخصی برای احداث کانون های فرهنگی در نظر گرفته شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این جلسه ضمن هشدار به مردم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: کرونا به نحو مطلوبی در شهرستان بناب مدیریت شده است و هر مریضی که نیاز به خدمات درمانی دارد، نظام سلامت خدمات درمانی لازم را به مردم ارائه می کند.
دکتر علی نیّرپور اضافه کرد: اگر مردم مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، باید منتظر فاجعه انسانی باشیم.
وی در ادامه نسبت به استفاده بدون تجویز از آمپول دگزامتازون هشدار داد و اعلام کرد: داروخانه هایی که بدون تجویز و نسخه پزشک آمپول دگزامتازون به مردم ارائه کنند، پلمب خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا