اخبار

۳۱۴ تن از مددجویان کمیته امداد همدان صاحب شغل شدند

۳۱۴ تن از مددجویان کمیته امداد همدان صاحب شغل شدندشهرام عابدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و کمک به خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهم‌ترین اهداف این نهاد است، افزود:  از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی از منابع داخلی، بانکی، منابع اشتغال روستایی و تفاهم‌نامه به مددجویان جویای کار و مستعد این نهاد پرداخت‌شده است.
وی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با فراهم کردن زمینه خودکفایی افراد مستعد اشتغال تحت حمایت با واگذاری تسهیلات لازم در طرح‌های خودکفایی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی (توان‌افزایی) و کارانگیزی نقش مهمی برای توانمندسازی آن‌ها ایفا می‌کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان بابیان اینکه ۶۴ مورد از تسهیلات پرداختی از منابع داخلی با مبلغ ۸۸۷ میلیون تومان بوده است، ادامه داد: هفت میلیارد و ۶۱۳ میلیون تومان در قالب ۱۶۲ مورد تسهیلات نیز از منابع بانکی ارائه‌ شده است.
عابدی با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان برای راه‌اندازی ۴۰ شغل از محل منابع اشتغال روستایی به مددجویان پرداخت‌شده است، ادامه داد: ایجاد اشتغال برای مددجویان و خودکفایی آنان، گام بزرگی در توانمندسازی و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد محسوب می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان در ادامه افزود: ۲۳ مورد نیز تسهیلات پرداختی با مبلغ ۸۹۰ میلیون تومان از محل تفاهم‌نامه‌ها بوده است.
عابدی با عنوان اینکه همکاری با مؤسسات کاریابی برای ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از برنامه‌های اشتغال‌زایی این نهاد است بیان کرد: در این خصوص تعداد ۲۵ نفر از مددجویان جویای کار معرفی‌شده‌اند.
در حال حاضر ۶۵ مرکز نیکوکاری در همدان فعال است که به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان، امسال تعداد مراکز نیکوکاری در سطح استان به بیش از ۱۰۰ مورد می‌رسد.
بر اساس آخرین آمار بیش از ۵۱ هزار خانواده شامل ۱۰۲ هزار تن، از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان بهره می‌برند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا