اخبار

۲ هزار میلیارد تومان در شهر جدید سهند سرمایه‌گذاری می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های مختلف این شهر جدید سرمایه‌گذاری می‌شود.

عباس مصطفوی، روز سه شنبه پس از بازدید اصحاب رسانه و مطبوعات از طرح های عمرانی شهر جدید در نشست خبری افزود: به مناسبت سال ۱۳۹۹ که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان جهش تولید نام گذاری شده، اجرای ۹۹ پروژه عمرانی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و ورزشی در این شهر برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد پروژه، قرارداد اجرای ۶۵ پروژه منعقد شده است، اظهار داشت: در سال ۹۷ تمام پروژه های شهر جدید سهند بدون استثنا از جمله آزادراه تبریز – سهند تعطیل شده بود که با شروع فعالیت این شرکت، شهر جدید سهند به شهر کارگاهی تبدیل شد و در طی ۲ سال اخیر تمام پروژه ها فعال شده و تعدادی از آن ها مانند آزادراه تبریز – سهند نیز به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: مساجد امام جعفر صادق و امام رضا(ع) هر کدام با ۴۵۰ مترمربع زیربنا و صرف ۱۰ میلیارد تومان، مدرسه ۱۲ کلاسه شهیدان مهدی پور با زیربنای یک هزار و ۷۲۴ مترمربع و صرف چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مدرسه ۹ کلاسه شهید خلیل پور نهر با زیربنای یک هزار و ۳۸۰ مترمربع و صرف چهار میلیارد تومان و آزادراه تبریز – سهند با ۲۰ کیلومتر طول و صرف ۲۰۰ میلیارد تومان که ارزش به روز آن ۶۰۰ میلیارد تومان بوده از جمله پروژه های بهره برداری شده طی دو سال اخیر در شهر جدید سهند است.

مصطفوی، با بیان اینکه از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۳۹۶ در شهر جدید سهند ۲۳ باب مرکز آموزشی، هشت باب مرکز مذهبی، سه باب مرکز درمانی، چهار باب مرکز فرهنگی، سه باب مرکز اداری انتظامی و یک پارک و فضای سبز وجود داشت و فاقد مسیر دوچرخه سواری بود، ادامه داد: از سال ۹۷ تاکنون هفت باب مرکز آموزشی، چهار باب مرکز مذهبی، یک باب مرکز درمانی، یک باب مرکز فرهنگی، یک باب مرکز اداری انتظامی، یک باب پارک و فضای سبز و ۲۲ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در این شهر اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی یادآوری کرد: هم اکنون یک باب مرکز آموزشی، سه باب مرکز مذهبی، دو باب مرکز فرهنگی، یک باب مرکز اداری انتظامی و ۶ پارک و فضای سبز در ابعاد مختلف پنج، سه و هفت هکتاری در این شهر در حال اجرا بوده و برای ساخت بیمارستان و آرامستان برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با اشاره به اینکه بزرگترین دهکده ورزشی کشور با ۹۶ هزار هکتار توسط بخش خصوصی در این شهر در حال احداث است، گفت: در شهر جدید سهند مجموعه ورزشی تفریحی هشت بهشت به عنوان سومین تفرجگاه کلانشهر تبریز پس از ایل گلی و عون ابن علی اجرا شده و دارای بزرگترین زمین تنیس پس از تهران بوده و امکانات تفریحی و ورزشی مختلفی مانند مسیر دوچرخه سواری و اسب سواری دارد.

مصطفوی، با بیان اینکه پروژه های اجرایی در شهر جدید سهند مانند ۲۰ شهر جدید دیگر کشور از محل درآمدهزینه تامین می شود، افزود: شهر جدید سهند بهشت سرمایه گذاری بوده و اعتبار تمام پروژه های اجرا شده در آن مانند مساجد، مدارس، امکانات زیربنایی و روبنایی و آزادراه تبریز – سهند از همین محل تامین شده است.

وی با قدردانی از همکاری مطلوب مالکان اراضی و باغات و ساکنان روستاهای واقع در مسیر پروژه آزادراه تبریز – سهند، اظهار داشت: آزادراه تبریز – سهند که از دغدغه های مهم مسوولان منطقه بود با پیگیری نمایندگان مجلس، مدیران ارشد استان و مسوولان شهر جدید سهند و تلاش و همت سرمایه گذار این پروژه بعد از ۱۲ سال به بهره برداری موقت رسید و نواقصات آن مانند تامین روشنایی و آنتن دهی موبایل نیز تا بهره برداری کامل رفع می شود.

سهم شهر جدید سهند در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ۱۷ هزار و ۲۰۰ واحد است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه شهر جدید سهند در ثبت نام و شروع پروژه های اقدام ملی مسکن از شهرهای پیشتاز در کشور است، گفـت: سهم این شهر در اجرای این طرح ۱۷ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن است.

مصطفوی، با اشاره به اینکه این شهر در اجرای این طرح در بین شهرهای جدید نیز در رتبه بالای اول و دومی قرار دارد، افزود: هم اکنون در این شهر زیرساخت های لازم برای افق جمعیتی ۲۰۵ هزار نفر تدارک دیده شده و در کنار اجرای پروژه ها پیش بینی های لازم برای رسیدن به این افق انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمام پروژه های مسکن مهر نیز در این شهر تمام و تحویل متقاضیان شده است، اظهار داشت: در این شهر سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر اجرا شده و در برخی پروژه ها نواقصاتی مانند نصب ۱۵۰ دستگاه آسانسور که مسوولیت آن بر عهده پیمانکار و صاحبان مسکن ها بوده وجود دارد که این شرکت مسوولیت نصب آن ها را نیز بر عهده گرفته و تلاش می شود با تکمیل این نواقصات، بلوک به بلوک جشن اتمام پروژه مسکن مهر برگزار شود.

شهر جدید سهند ۴۸۰ امین شهر سالم دنیا می شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه این شهر در مسیر پیوستن به شبکه جهانی شهرهای سالم قرار دارد، گفت: با تحقق این موضوع شهر جدید سهند به عنوان چهارصد و هشتادمین شهر سالم دنیا و اولین شهر سالم ایران از سوی سازمان بهداشت جهانی به این شبکه متصل می شود.

مصطفوی، ادامه داد: زیرساخت های پیوستن این شهر به شبکه جهانی شهرهای سالم از سوی این شرکت با همکاری سایر دستگاه های متولی ایجاد شده است و مسوولان این شهر نیز در این زمینه تلاش و پیگیری های لازم را انجام داده اند.

وی یادآوری کرد: این شرکت در این راستا پروژه های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، ورزشی و تفریحی خود را با پیوست سلامت اجرا کرده و برای توسعه شاخص های سلامت در این شهر با سایر دستگاه های اجرایی همکاری لازم را انجام داده است.

سرانه فضای سبز در شهر جدید سهند ۱۲ متر است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: سرانه فضای سبز موجود در این شهر ۱۲ متر بوده که با بهره برداری از پارک ۶۰ هکتاری علاوه بر اینکه این شهر به پهنه سبز تبدیل می شود بلکه سرانه فضای سبز نیز به ۲۰ متر می رسد.

مصطفوی، با بیان اینکه بدون احتساب جنگل کاری موجود در شهر جدید سهند سرانه فضای سبز این شهر هفت متر می شود، افزود: فاز ۵ شهر جدید سهند از سوی شورای عالی شهرسازی تصویب شده و در مرحله ابلاغ قرار دارد که در صورت ابلاغ و اجرای آن به صورت باغ ویلایی و بهره برداری از پارک های در حال احداث، شهر جدید سهند به باغ‌شهر شهرها و عروس شهرهای جدید در کشور تبدیل می شود.

ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا