اخبار

۲۹ مرداد ماه با اخبار مهم کرونا در استانها

سویه دلتای کرونا بسیار سرکش‌تر از دیگر گونه‌های آن جولان می‌دهد و جان می ستاند ،روزانه بیش از ۵۰۰ تن در کشور قربانی ویروسی می‌شوند که مهمترین اقدام برای کنترل آن تسریع در روند واکیسناسیون ، همکاری مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات است .

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا ، شیوع بیماری کووید ۱۹ و جهش‌های خطرناک آن جان بسیاری از مردم جهان و کشور را در معرض تهدید قرار داده و در این میان مسئولیت تک تک اعضای جامعه در جلوگیری از سرایت و شکست زنجیره انتقال انکار ناپذیر است ، مسئولیتی که اگر نادیده گرفته شود علاوه بر داغدار کردن خانواده ها ،خسارت های جبران ناپذیری بدنبال خواهد داشت .

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه بازدید جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بیمارستان‌ شهرستان کلاله استان گلستان در جمع خبرنگاران در خصوص روند شیوع کرونا در کشور گفت: روند شیوع ویروس کرونا در بعضی از استان‌ها مانند اصفهان، فارس و خراسان رضوی همچنان افزایشی است.

قاسم جان بابایی افزود: هم اینک ۵۰ هزار بیمار کرونایی در کشور بستری هستند و بیش از ۳۰ هزار بیمار نیز به صورت بستری موقت خدمات درمانی لازم را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد : گلستان در چند روز گذشته به لحاظ شیوع کرونا شرایط پایدارتری پیدا کرد البته با توجه به ادامه دار بودن مناسبت‌ها، اعلام قطعی از روند کاهش این بیماری در استان زود است.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بقیه استان‌های کشور شرایط ثابتی پیدا کردند و امیدواریم روزهای آینده در بحث شیوع کرونا روند رو به کاهش را در کشور داشته باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: در آینده احتمال دارد سویه جدیدتری از ویروس کرونا در کشور شیوع یابد و افرادی بیشتری را درگیر کند لذا برای پیشگیری از بروز مشکلات در پیک‌های بعدی شیوع کرونا از کمیسیون بهداشت و درمان درخواست کردیم بازدیدی از بیمارستان‌های استان داشته باشند و تا جایی که می‌توانند به آماده سازی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان استان کمک کنند.

آریان‌پور افزود: در زمان حاضر با توجه به آمارهای جدیدی که به‌دستمان رسیده وضعیت شیوع کرونا در گلستان در حال تثبیت است و اگر در روزهای آینده روند افزایشی نباشد امید است تا در ۲ هفته آینده روند شیوع کرونا کاهشی شود.

وضعیت کرونا در استان ها

اخبار رسیده از استان ها نشان می دهد که در روزهای پایانی مردادماه، با وجود شتاب بخشی به روند واکسیناسیون در کشور و هشدارهایی مبنی بر پرهیز از سفرهای غیر ضرور و شرکت نکردن در دورهمی های خانوادگی و دیگر تجمعات ، استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی عده ای با عادی انگاری سبب افزایش شمار مبتلایان و مراجعان به به مراکز درمانی شده اند که ضمن تحمیل هزینه های سنگین بر حوزه بهداشت کادر درمان را هم خسته کرده است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی متوقف کردن موج پنجم کرونا در استان که شرایط بسیار نامناسبی را ایجاد کرده است را نیازمند همدلی همگانی دانست .

علی مصطفوی در جلسه اضطراری قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی هم افزود: این همدلی باید در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجرای ممنوعیت ها و محدودیت ها اجرایی شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه روند روبه رشد آمار ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ موجب شده تا محدودیت ها و ممنوعیت هایی اجرایی شود و طی روزهای اخیر تعداد فوتی های کرونایی در آذربایجان غربی بیش از ۲۰ نفر و تعداد مبتلایان بیش از هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: با بستری شدن ۲۲۷ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل بستری‌ها در بیمارستانهای این استان به هزار و ۳۴۱ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان اعلام کرد: با توجه به شدت شیوع کرونا دلتا و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در استان شمار فوتی ها در این مدت به ۱۵نفر رسید و در مجموع از مرز۲ هزار نفر گذشت.

وی یاد آور شد: علاوه بر بستری بیماران کرونایی در خانه ها در زمان حاضر۱۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند که حال ۴۵ نفر از آنها وخیم است.

۲۹ مرداد ماه با اخبار مهم کرونا در استانها

مشهد یکی از مناطق بحرانی کرونا در کشور شناخته شده است، بطوری که تعداد مبتلایان جدید بستری شده در بیمارستانهای این کلانشهر از مرز ۹۰۰ نفر در روز عبور کرده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بقاع متبرکه امامزادگان استان ۵۰۰ کپسول اکسیژن را به صورت امانی در اختیار بیماران کرونایی استان قرار دادند.

حجت الاسلام جمال ایزدی افزود: با افزایش تعداد بیماران کرونایی و نیاز آنان به اکسیژن، کپسولهای اکسیژنی که در بقاع متبرکه وجود داشت، به بیماران اختصاص یافت.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم هم گفت: با تلاش های بی وقفه کادر درمان، ۲ بیمار کرونایی پس از طی دوران طولانی بستری در این بیمارستان، بهبودی کامل یافتند و مرخص شدند.

دکتر مریم هروآبادی افزود: یک تبعه ۴۷ ساله افغان پس از ۴۲ روز بستری با 60 دردصد درگیری ریه در بخش های کرونا و جدال با مرگ، با حال عمومی خوب ترخیص شد.

وی همچنین از ترخیص بیمار کرونایی دیگری با ۵۰ درصد درگیری ریه خبر داد و گفت: این بیمار ۵۲ ساله که مبتلای به بیمار زمینه ای هم بود پس از ۳۸ روز بستری در بخش آی.سی.یو کووید ، بهبودی خود را بدست آورد.

تعداد موارد مثبت کرونایی، بستری و بستری در بخش های مراقبت های ویژه در استان کهگیلویه و بویر احمد هم افزایش یافته به گونه ای به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم اینکه ۳۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

پرویز یزدان پناه اظهار داشت: شمار قربانیان کرونا در استان به ۷۹۶ رسیده و متاسفانه در طی ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: بیشترین درصد موارد مثبت در شهرستانهای مارگون (۶۵ درصد) و چرام(۴۴ درصد) هستند که احتمالا در طی روزهای آینده وضعیت این دو شهرستان می تواند بحرانی و نگران کننده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز با اشاره به روند افزایشی موارد سرپایی و بستری در بیمارستانها گفت: هم اکنون ۵۹۹ بیماران کرونایی در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که ۴۰ مورد از این آمار مربوط به بستری‌های روز گذشته است.

دکتر پرویز قزلباش افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس تست آزمایشگاهی در این استان به ۹۸ هزارو ۶۷۰ نفر رسید که ۶۰۸ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با جان باختن ۹ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۱۱۵ نفر رسید.

دکتر”مریم کوشکی” اعلام کرد: ۹۳۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و تعداد مبتلایان به ۱۵۳ هزار و ۶۸ نفر رسیده است.

اکنون شهرستان‌های ازنا، دورود، چگنی، خرم‌آباد، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در وضعیت قرمز و رومشگان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

از گناباد هم خبر رسیده که دکتر محمود نگهبان‌سلامی،نماینده سابق خواف و رشتخوار در دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

فرماندار خواف اظهار داشت مرحوم نگهبان‌سلامی، بعد از مدتی ابتلا به بیماری کرونا، طی یک هفته قبل به دلیل عوارض ناشی از این بیمادی به کما رفته بود که در نهایت دیروز در یکی از بیمارستان های تهران فوت کرد.

رکورد فوتی های کرونا در قزوین بار دیگر شکسته شد ،این خبر را رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین اعلام کرد و گفت: با فوت ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته بار دیگر رکورد فوتی های ناشی از این ویروس در استان شکسته شد.

دکتر پیمان نامدار اظهار داشت: در حال حاضر ۹۷۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان قزوین بستری هستند.

کرونا از ابتدای شیوع تاکنون جان ۲ هزار و ۴۰ نفر را در استان قزوین گرفته است و ۳۳ هزار و ۴۶۶ نفر را نیز در بیمارستان های این استان بستری کرده است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار هم گفت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، یک نقاهتگاه برای بستری موقت بیماران کووید ۱۹ در این شهرستان راه‌اندازی شد.

دکتر عباس کافی اظهار داشت: نقاهتگاه بستری موقت بیماران کرونایی با ظرفیت ۶۰ تخت، در ساختمان شماره ۲ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تجهیز شده که بیماران به این مرکز منتقل می شوند.

وی تصریح کرد: بسیاری از بیماران کرونایی نیاز به قرنطینه و نظارت دارند، از طرفی با توجه به اینکه بیماران بدحال روز به روز در حال افزایش هستند، این نقاهتگاه برای بیمارانی که حال عمومی بهتری نسبت به سایر بیماران دارند، در نظر گرفته شده است.

دکتر کافی افزود: این طرح با هدف و نیت خیرخواهانه و ارائه توصیه‌ها و خدمات درمانی به بیماران نیازمند کرونایی که در منزل بستری هستند آغاز شده که تا پایان ایام محرم و صفر ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا