اخبار

۲۹ باب مسکن معلولان در مرند احداث شد

 

حسین محمدزاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حدود  ۴.۲ درصد معلولیت بارز در شهرستان مرند وجود دارد، اظهار کرد: پنج هزار و ۲۹۶ پرونده معلول در شهرستان داریم و یک هزار و ۹۶۴ نفر از آنها معلول جسمی و حرکتی هستند که بخشی به تصادفات جاده ای برمی گردد.
وی افزود: یک هزار و ۲۹۶ نفر از مجموع معلولان شهرستان نیز، معلول ذهنی هستند که به خاطر مسائل ژنتیکی و دوران بارداری و مرحله زایمان بوده و در این زمینه نیز دفتر مشاوره ژنتیکی را در مرند راه اندازی کردیم.
رییس اداره بهزیستی شهرستان مرند ادامه داد: همچنین ۴۴۴ نفر دارای مشکل بینایی، یکهزار و ۱۹۹ نفر با مشکل شنوایی، ۶۹ نفر گفتاری و ۱۲۳ نفر نیز بیمار روانی تحت پوشش داریم که دارای اختلالات روان شناسی هستند.
وی با اشاره به وجود سه مرکز نگهداری معلولان و سالمندان در مرند اظهار کرد: در مجموع ۲۵۰ نفر در این مراکز نگهداری می شوند.
محمدزاده گفت: مرند موفق ترین شهرستان در خصوص نگهداری سالمندان و بیماران روانی در شرایط کرونایی بوده و به دلیل مراقبت ویژه از آنان، تاکنون هیچ فردی دچار بیماری کرونا نشده است.
وی با اشاره به اینکه مرکز روزانه توانبخشی کبریا مختص بیماران ذهنی در مرند فعال است، خاطرنشان کرد: امسال دو مرکز آموزش و توانبخشی نیز توسط بخش خصوصی دایر شده است که به بیماران جسمی، حرکتی خدمات ارائه می کنند.
رییس اداره بهزیستی مرند افزود: در راستای رفع مشکل اشتغال معلولان نیز، مرکز حرفه آموزی معلولان در شهرستان راه اندازی شده است.
وی اعلام کرد: هم اکنون، ۲۴۰ دانش آموز و ۳۵ دانشجوی معلول در مقاطع مختلف تحت پوشش بهزیستی مرند قرار دارند.
محمدزاده با اشاره به پرداخت هزینه ۱۱ نفر بیمار خاص متابولیکی توسط بهزیستی مرند گفت: طی ماه‌های گذشته، ۳۵۰ میلیون ریال برای مناسب سازی خودرو و منزل ۳۵ نفر و ۳۷۰ میلیون ریال نیز جهت ایاب و ذهاب ۱۵۱ نفر معلول هزینه شده است.
رییس اداره بهزیستی مرند اضافه کرد: در خصوص اشتغال نیز در ۶ ماه گذشته، برای توانمندسازی معلولان، به ۱۱۰ نفر وام دادیم.
وی با بیان اینکه راه اندازی صندوق خرد مالی در برخی روستاهای مرند آغاز شده است، افزود: علاوه بر این، گروه های خودیاری را نیز در روستاها فعال کردیم که در زمینه قالیبافی، ساخت جعبه‌های کادویی، بسته بندی، لحاف دوزی و موارد دیگر فعالیت می کنند.
محمدزاده خاطرنشان کرد: همچنین در ماه‌های گذشته، ۴۷ هزار و ۴۸۲ جلسه درمانی رایگان برای معلولان شهرستان انجام دادیم.
وی گفت: پرداخت کمک هزینه به معلولان آسیب دیده از کرونا، پرداخت مستمری به معلولان، پرداخت هزینه معیشتی به بیماران قطع نخاعی، توزیع ۳۰ میلیون تومان سبد کالا، ۷۰۰ بسته مواد ضدعفونی کننده و یک هزار و ۳۰۰ عدد ماسک در روستاها، تهیه لوازم التحریر برای ۱۷۰ دانش آموز روستایی و تهیه ۵۳۰ فقره وسایل کمک توانبخشی از جمله ویلچر و واکر از جمله دیگر اقدامات بهزیستی مرند به معلولان است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا