اخبار

۲۶ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد اهر اهداء شد

ه مناسبت ایام الله دهه فجر و با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان ارشد اهر، مراسم اهداء ۲۶ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان برگزار شد.

غلامعلی ملامهدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در این مراسم گفت: امسال در گرامیداشت ایام الله دهه فجر، ۱۱۰ سری جهیزیه در استان بین نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد توزیع شد و آخرین مرحله از این حمایت‌ها در اهر نیز امروز در حال برگزاری است.

وی گفت: تا پایان سالجاری ۹۰۰ سری جهیزیه در حال آماده شدن هستند که امیدواریم تا نیمه دوم اسفند ماه بین نوعروسان استان توزیع شود.

وی، ضمن قدردانی از حمایت‌های همه جانبه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و کلیه‌ی مسئولان استانی و شهرستانی در تهیه و اهدای این کمک‌ها به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان افزود: امیدواریم با همراهی همه‌ی مسئولان و خیرین دیگر در استان شاهد نبود جهیزیه برای نوعروسان نباشیم.

ضرورت توجه ویژه مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی به شهرستان اهر

نماینده مردم اهر و هریس نیز در این مراسم خواستار توجه ویژه مدیرکل کمیته امداد به اهر در خصوص اهدای وام و تسهیلات اشتغال‌زا برای افراد تحت پوشش شد.

احمد محرم زاده، اهر و منطقه‌ی ارسباران را مهد فرهنگ و تمدن ایران عنوان کرد و گفت: این منطقه در طول تاریخ برای کمک رسانی به استان و حتی مناطق مختلف کشور پیش قدم بوده و سوابق درخشانی در این زمینه دارد اما نبود برخی زیرساختهای مناسب از جمله جاده، برق و… باعث ایجاد برخی مشکلات در بحث تولید و اشتغال شده است.

وی ادامه داد: از مسئولان ارشد استانی انتظار داریم تا از جوانان این شهرستان حمایت کرده و تسهیلات و وام اشتغال زایی برای اشتغال آنها فراهم کنند که در این خصوص کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌تواند نقش مهمی را ایفاء کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با انتقاد از قیمت بالای نهاده‌های دامی و وجود یک مرکز فروش نهاده دامی در سطح اهر خواستار رسیدگی سریع به این موضوع و حل مطالبات به حق مردم شد.

گفتنی است؛ برای تهیه ۲۶ سری جهیزیه نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد اهر که شامل پنج قلم اساسی بوده، ۲۵۰ میلیون ریال برای هر سری جهیزیه هزینه شده است.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا