اخبار

۲۶۱ واحد متخلف صنفی در آذربایجان‌شرقی پلمب شد

عباسعلی درستی روز یکشنبه در جلسه استانی قرارگاه طرح شهید سلیمانی با اشاره به بازرسی‌های منظم و مرتب انجام شده از صنوف مختلف استان، افزود: بر همین اساس تاکنون تعداد پنج هزار و ۲۲۳ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی اخطار کتبی گرفته اند.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی یک هزار و ۵۹۵ تیم حمایتی با سه هزار و ۹۸۲ عضو در آذربایجان شرقی فعال هستند که تاکنون برای ۲۵ هزار و ۱۶ خانوار بسته‌های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی توسط این تیم‌ها توزیع و ارایه شده است.

درستی اضافه کرد: تیم‌های مراقبتی نیز با پنج هزار و ۶۹۳ نفر عضو در سطح استان تشکیل شده و تاکنون ۱۰ هزار و ۹۶۵ تست سریع کرونا توسط آنها انجام شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۰ تست مثبت بوده است.

وی گفت: تعداد ۲۶ هزار و ۹۵۸ نفر در این استان نیز مورد رهگیری کرونایی قرار گرفته اند.

درستی با بیان اینکه تعداد ۱۴۲ تیم مراقبت در منزل با ۳۱۶ نفر عضو نیز در آذربایجان شرقی تشکیل شده است، ادامه داد: این تیم‌ها نیز تاکنون یک هزار و ۶۶۵ تست سریع در منازل انجام داده اند که ۱۲۸ نفر مورد مثبت شناسایی شده است و ۲ هزار و ۵۲۲ نفر نیز مورد مراقبت قرار گرفته اند.

وی گفت: از ابتدای آذرماه تا پایان دی ماه تعداد ۳۳ هزار و ۳۹۶ تست پی سی آر در سطح آذربایجان شرقی انجام شده است که از این تعداد ۱۱ هزار مورد مثبت بود که در این مدت ۲ هزار و ۴۹۵ نفر قرنطینه شدند که ۶۰ درصد این افراد به صورت کامل در قرنطینه مانده‌اند.

، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا نیز در این جلسه با بیان اینکه بسیجیان آذربایجان شرقی در مهار کرونا مانند دوران دفاع مقدس وارد کارزار شده اند، گفت: حضور و تلاش بسیجیان در طرح سردار سلیمانی بسیار مطلوب و امیدوارکننده است.

سرهنگ الیاس گل محمدزاده افزود: بسیجیان در سال‌های گذشته در هر عرصه‌ای که نیاز بود، حضور داشته و کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشته‌اند و اینک نیز با طرح شهید سلیمانی و در جهادی دیگر شامل تیم های سلامت، حمایت و مراقبت وارد کارزار سلامت جامعه شده اند.

وی اضافه کرد: هم اکنون مبارزه با کرونا، منطقه عمل و نقطه رهایی در دوران دفاع مقدس قلمداد می‌شود که امیدوارم به یاری خداوند در این میدان نیز بسیجیان پیروز و سربلند باشند.ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا