اخبار

 ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای سد انحرافی میل مغان اختصاص یافت

 ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای سد انحرافی میل مغان اختصاص یافتعباس جنگی مرنی روز سه‌شنبه به خبرنگاران افزود: این اعتبار صرف علاج بخشی، لایروبی و مرمت سد انحرافی میل مغان و برداشت جزایر رسوبی و ترمیم مسیر جریان آب بر مجرای اصلی در رودخانه ارس به شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اختصاص می‌یابد.
وی اضافه‌کرد: سد انحرافی میل مغان از سال ۱۳۵۳ به صورت مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و آب کشاورزی ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت مغان و آب شرب شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندوز، بیله‌سوار و گرمی را تامین می‌نماید و نقش اساسی در رونق اقتصادی و صنعتی منطقه دارد.
جنگی مرنی اظهارداشت: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در حال پیگیری برای مبادله موافقت‌نامه مصوبه ابلاغ اعتبار مالی و انجام تشریفات قانونی برای شروع عملیات اجرایی در سد میل مغان است و با تصویب این اعتبار توسط دولت، شاهد خدمت‌رسانی بیشتر به مردم منطقه مغان خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل درباره شبکه آبیاری خداآفرین گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی واقع در شبکه آبیاری سد خداآفرین به زیرکشت رفته و تلاش می‌شود با تامین منابع مالی لازم و تکمیل عملیات اجرایی، سطح اراضی در حال بهره‌برداری این شبکه به ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار برسد.
جنگی افزود: بخش قابل‌توجهی از اقدامات لازم در این شبکه انجام یافته تا پروژه در زمان معین به نتیجه برسد.
وی بیان‌کرد: پروژه بزرگ پایاب سد خداآفرین در چهار ناحیه عمرانی یک ، ۲ ، سه و چهار عملیاتی شده که در ناحیه عمرانی یک در دشت فتحعلی مساحت دارای تخصیص به هکتار هزار و ۱۰۰ هکتار می‌باشد و تمامی این سطح توسط دستگاه‌های سنترپیوت به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا