اخبار

۲۴۰ کلاس درس در مهاباد احداث می‌شود

۲۴۰ کلاس درس در مهاباد احداث می‌شودجلال محمودزاده روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مهاباد افزود: مجوز ساخت این تعداد کلاس طی یک تفاهمنامه بین سازمان نوسازی مدارس و سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شده که به صورت مشترک تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: اعتبار ساخت این تعداد کلاس بهطور مشترک بین سازمان‌های نوسازی و زمین و مسکن تامین شده که برای احداث هر کلاس مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال موردنیاز است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی کمبود فضای آموزشی این شهرستان از معضلات آموزش و پرورش دانست و گفت: با اتمام ساخت ۲۴۰ کلاس درس در مناطق محروم و حاشیه شهرستان، میزان فضای آموزشی ارتقا یافته و زمینه هتری برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم خواهد شد به طوریکه میانگین فضای آموزشی مهاباد را به میانگین استانی نزدیک خواهد کرد.
“محمودزاده” ضمن قدردانی از مشارکت خیران این شهرستان در امر مدرسه‌سازی افزود: طبق قانون به میزانی که خیران به احداث مدارس کمک اهدا کنند دولت نیز به همان میزان موظف به پرداخت اعتبار در راستای ساخت مدرسه است.
امام جمعه مهاباد نیز در این جلسه اهمیت احداث مدرسه و کمک به امر آموزش را از ساخت مسجد بالاتر دانست و بیان کرد: امروز شرایط جامعه به ساخت اماکن آموزشی به ویژه مدرسه نیاز بیشتری دارد ازاین‌رو خیر و ثواب احداث آن با توجه به کمبود فضای آموزشی بالاتر از ساخت مسجد است.
ماموستا عبدالسلام امامی بیان کرد: کسانی‌که در راه خدا و برای رضایت آن به مردم کمک می‌کنند و از دارایی خود می‌بخشند بدانند که خداوند دارایی آنان را چندبرابر کرده  و به آنان بازخواهد گرداند.
رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد هم در این جلسه گفت: هم‌اکنون، چهار هزار متر زمین با کاربری زراعی توسط یکی از خیران مهاباد در روستای “گوگ‌تپه” به آموزش و پرورش اهدا شده است که طبق درخواست این خیر، مدرسه باید طی سه سال آینده احداث شود.
کامبیز شاوله افزود: ساخت این مدرسه ۱۲ کلاسه باتوجه به نیاز شهر گوگ‌تپه و تقسیم متناسب فضای آموزشی در این روستا ضروری است و باتوجه به اینکه زمان ساخت در این پروژه مهم است از مسولان مرتبط درخواست همکاری برای اجرایی شدن آن را داریم.
در ادامه این جلسه مشکلات در مورد زمین و طرح‌های در دست اجرای فضاهای آموزشی با حضور خیران نمایندگان و پیمانکاران مطرح شد.
مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴۳ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۲۴ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا