اخبار

۲۲ بهمن، نویدبخش استقلال، آزادی و استکبار ستیزی

آخرین روزهای بهمن و به ویژه بیست و دومین روز از آن، یادآور حماسه ها و مجاهدت های ملتی است که در برابر خودکامگی طاغوت و وابستگی به قدرت های خارجی سال ها ایستادند و رنج دوران خوردند تا به گنج جمهوری اسلامی دست یابند.

قطار انقلاب اسلامی و ایستادگی و استکبارستیزی ملت انقلابی ایران با هدایت های پیر جماران، امام خمینی (ره) از حماسه خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ حرکت خروشان و رونده خود را آغاز کرد و در ۲۲ بهمن سال ۵۷ با نثار هزاران شهید به سرمنزل مقصود رسید.

ورود تاریخی امام راحل پس از سال های تبعید به میهن اسلامی در ۱۲ بهمن سال ۵۷، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را سرعتی مضاعف بخشید تا در ۱۰ روز به پیروزی نهایی برسد که این روزها را به پاسداشت این حماسه آفرینی ها، دهه فجر انقلاب اسلامی نام نهادند.

دهه فجر را می توان یادآور روزهای طلایی اما خونین مبارزه با طاغوت دانست که هرساله در قالب آیین هایی در سراسر کشور گرامی داشته شده و ۲۲ بهمن نیز به عنوان روز پیروزی انقلاب اسلامی، مطلع آن به شمار آورد.

۲۲ بهمن امسال نیز با وجود سختی ها، فراز و نشیب ها و مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی، تحریم های خارجی و شیوع بیماری کرونا، همانند سالهای گذشته با شور و نشاطی وصف نشدنی برگزار شد.

حضور آحاد مردم در ۲۲ بهمن به عنوان روز ملی و سرآغاز شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی، نشان داد که در سخت ترین روزها، می توان حافظ آرمان های متعالی انقلاب اسلامی بود و رهرو رهبری و ولایت و نظام اسلامی بود.

آیین گرامیداشت ۲۲ بهمن امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، راهپیمایی دشمن شکن این روز بزرگ ملی به صورت خودرویی و موتوری لیکن با حضور انبوه و گسترده آحاد مردم از پیر و جوان، زن و مرد، بازاری تا کارگر برگزار شد.

کودکان در کنار والدین خود در خودروها یا سوار بر موتورسیکلت ها با دست های کوچک خود پرچم های سه رنگ و زیبای کشورمان را به پاس ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی به رقص در می آوردند.

چهره های شاد از درون خودروها، شاد و مسرور از حضوری دوباره در آیین بزرگداشت پیروزی ملت در رسیدن به استقلال و آزادی را می توان به وضوح دید.

یکی از شرکت کنندگان در آیین ۲۲ بهمن امسال در مراغه می گوید: امسال با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت های بهداشتی در این مراسم حضور یافته و آن را وظیفه ای شرعی و ملی برای خود می دانیم.

محمدی افزود: اظهار ایمان و اعتقاد راسخ به نظامی که هزاران شهید تقدیم آن کرده ایم، زمان و مکان نمی شناسد و امروز نیز باید به دشمنان این مرز و بوم نشان دهیم که در کنار نظام اسلامی هستیم.

یکی دیگر از شرکت کنندگانی که با وجود برودت هوا سوار بر موتور سیکلت خود در این مراسم حضور دارد، می گوید: ملت بزرگ ایران امسال نیز نشان دادند که سختی و مشکلات مانع از حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نبوده است.

رضایی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی و محدودیت های کرونایی هرچند دل های بسیاری را آزرده و حتی دغدار کرد، لیکن خللی به اعتقاد مستحکم این ملت در صیانت از آرمان های اسلامی و انقلابی وارد نکرده است.

این آیین با وجود تفاوت آن با سال های گذشته، حضور همیشگی و پرشور مردمی را نشان داد که با وجود سختی ها و محدودیت های بهداشتی و اجتماعی، بازهم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را تنها پناهگاه و آرمانی برای تعالی جامعه خود میدانند و به آن می بالند.

شعارهای استکبار ستیزی چون مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی در کنار شعارهایی که رنگ و بوی سیاسی داشت، نشان می دهد که ملت ایران با شناخت و بصیرتی سیاسی، اعتمادی به دشمنان قسم خورده این آب و خاک نداشته و خواسته ای جز استقلال و عدم وابستگی به قدرت های خارجی ندارند.
، آیین گرامیداشت ۲۲ بهمن در مراغه به دلیل محدودیت های کرونایی و براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان تبلیغات اسلامی با حضور گسترده مسئولان و اقشار مردم به صورت رژه موتوری و خودرویی از خیابان جام جم آغاز و پس از گذر از میدان شهدای طلوع فجر و خیابان های خواجه نصیر و میدان عبدالقادر و ۲۲ بهمن در میدان شهرداری به پایان رسید.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا