اخبار

۲۰ هزار طرح هادی در روستاهای کشور به اجرا درآمده است

۲۰ هزار طرح هادی در روستاهای کشور به اجرا درآمده استمحمدرضا شاملو روز یکشنبه و در سفر یک روزه خود به استان قزوین تصریح کرد: ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور واجد شرایط تهیه و اجرای طرح هادی هستند که هم اکنون ۴۷ درصد از این روستاها دارای این طرح می‌باشند.
وی اظهار داشت: برای اجرا، تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی، تنها اراضی که غیرقابل کشت و کشاورزی هستند به بافت روستاها اضافه می‌شوند و در غیر این صورت، انجام این مساله منتفی خواهد بود.
به گفته این مسوول روستایی، تمامی ساخت و سازها و فعالیت‌های اجرایی در محدوده روستاها در چهارچوب مصوبات طرح هادی به انجام می‌رسد و در این راستا حفظ اراضی و باغات یکی از اولویت‌های مهم بنیاد مسکن بوده که از حساسیت‌های خاصی نیز برای ما برخوردارند.
شاملو در حاشیه بازدید از پروژه‌های طرح هادی روستاهای بخش مرکزی شهرستان بویین‌زهرا، سیاست بنیاد مسکن در حوزه بهسازی محیط‌های روستایی را مشارکت و خودیاری مردم روستاها دانست و تصریح کرد: در این رابطه هر قدر مشارکت روستاییان را در ساخت و سازهای روستایی شاهد باشیم به همان میزان نیز اعتبارات تخصیصی ما افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: خوشبختانه طرح هادی در نیمی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین مورد بازنگری قرار گرفته، و در سایر روستاها نیز شاهد اجرای این طرح هستیم.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا