اخبار

۲هزار اثر به دبیرخانه جشنواره دین و رسانه همدان ارسال شد

۲هزار اثر به دبیرخانه جشنواره دین و رسانه همدان ارسال شد
حجت الاسلام محمد هادی نظیری روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال همدان میزبان چهارمین دوره جشنواره “دین و رسانه”  غرب کشور است، افزود: با توجه به افزایش ارسال آثار و توانمندی‌های مختلف، شرکت هنرمندان در این دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، برگزاری اختتامیه جشنواره دین و رسانه قابل پیش بینی نیست.
حجت الاسلام نظیری ادامه داد: جشنواره سالانه دین و رسانه استان همدان که امسال دوره چهارم خود را پشت سر می‌گذارد به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان استان‌های همدان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان با هم رقابت می‌کنند.
به گفته وی در این دوره بخش‌های پویانمایی، آهنگ‌های انقلابی، نقاشی، گام دوم انقلاب، جبهه مقاومت، دستاوردهای انقلاب اسلامی و سردار دل‌ها (شهید قاسم سلیمانی) نیز به جشنواره افزوده شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در این دوره علاوه بر اصحاب رسانه دیگر اقشار مردم از جمله دانشگاهیان، دانش آموزان، طلاب و کسانی که آثارشان در رسانه‌های رسمی منتشر شده می‌توانند در جشنواره شرکت کنند گفت: اشخاصی که آثار برجسته ای تولید کرده‌اند اما آثارشان در رسانه‌ای منتشر نشده نیز در بخش جنبی جشنواره مورد داوری قرار خواهند گرفت.
 حجت الاسلام نظیری با اشاره به تشکیل ستاد مردمی غدیر گفت: امسال ۱۶ کارگروه با محوریت غدیر برنامه های خود را از عید قربان آغاز می کند و تا ایام مباهله ادامه دارد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان هدف از تشکیل ستاد مردمی غدیر را منسجم، فعال و هدفدار کردن ظرفیت های مردمی دانست و ادامه داد: این ستاد با برنامه هایی همچون تعیین شعار، پرچم ها و بنرها محوریت برنامه ها را مشخص کرده و توان و ظرفیت های مردمی را دقیقتر به سمت اهداف مشخصی سوق می دهد.
وی با بیان اینکه هم اکنون در استان ۱۶۲ خانه عالم ساخته شده است گفت: عملکرد دولت تدبیر و امید در این رابطه ، تکمیل خانه های عالم نیمه تمام در روستاها است.
حجت الاسلام نظیری با اشاره به اینکه حوزه فعالیت روحانیان مستقر و طرح هجرت در روستاها بسیار فراتر از ایفای تبلیغ دین، اقامه نماز جماعت، رسیدگی به مسائل شرعی، جلسات آموزش قرآن و برگزاری اعیاد است گفت: روحانیان در بحث تربیت خانواده و در رفع معضل اعتیاد بسیار موفق عمل کردند.
وی اظهار داشت: روحانیان در حوزه پیشگیری از طلاق موارد متعدد اختلافات خانوادگی را میانجیگری کردند و در فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و پیگیری مطالبات مردم روستا از جمله مشکل آب، برق و تلفن کوشا بودند.
۱۴میلیارد تومان بخشش اجاره‌بها در استان همدان  
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در بحث انفاق با توجه به محدودیتها و مشکلات اقتصادی به وجود آمده در سطح جامعه با هدف کمک به محرومان و آسیب دیدگان در فضای کرونا، پویش اجاره بها آغاز شد.
وی افزود: این سطح از استقبال خیرین فراتر از حد تصور بود و طبق آخرین خبر در استان، ارزش ریالی بخشش اجاره بها بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان است و این در حالیست که بسیاری  از خیرین این حوزه تمایل داشتند گمنام بمانند.
حجت الاسلام نظیری افزود: گام نخست سازمان در طرح معنویت و انفاق بحث مبارزه با ویروس کرونا و کمک به شبکه بهداشت و درمان بود که با تمام ظرفیتهای استان اعم از مبلغان، هیات مذهبی، جامعه مداحان و کانون های فرهنگی و تبلیغی وارد عمل شد.
وی ادامه داد: اقدامات آنها در پشتیبانی از شبکه بهداشت و درمان شامل ضدعفونی کردن معابر، تولید ماسک و گان و نیز تدفین اموات کرونایی است که با تدبیر نماینده ولی فقیه در استان همدان، تعدادی از طلبه های خواهر و برادر بعد از آموزش، امر تدفین اموات کرونایی را بر عهده گرفتند.
حجت الاسلام نظیری ادامه داد: در گام دوم این طرح ، سازمان به عنوان یک دستگاه فرهنگی و تبلیغی وظیفه خود دانست جامعه ای که دچار یاس، ناامیدی و ترس شده را احیا کند و این امر را از طریق راه اندازی برنامه هایی همچون کارگروه کودک و نوجوان، طراحی بازی برای بچه ها در محیط خانواده، ارتباط والدین با فرزندان، تشکیل مرکز مشاوره خانواده در ستاد کرونا، پویش ها و مسابقات مختلف، برگزاری جشنها و اعیاد شعبانیه، گروههای سرود خیابانی و کاروانهای شادی محقق کرد و تمام تلاش خود را در دمیده شدن نشاط و پویایی در فضای جامعه به کار برد.
وی خاطر نشان کرد: در بحث انفاق اقداماتی همچون جمع آوری کمکهای مومنانه، توزیع سبدهای غذایی و ذبح بیش از سه هزار راس دام در کل استان و توزیع گوشت آن بین نیازمندان انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا