اخبار

۱۳ تیم بازرسی روند امور در مدارس آذربایجان شرقی را ارزیابی می کنند

– رئیس اداره نظارت و بازرسی وزارت آموزش و پرورش از شروع بازرسی های آموزشی، نظارتی و فرآیند ثبت نام در کل کشور خبر داد و گفت: در آذربایجان شرقی این کار توسط ۱۳ تیم جداگانه انجام می شود.

به گزارش سه شنبهباش خبر وبه نقل از ایرنا، مهدی سراج در بازدید از مدارس شهرستان هشترود، خاطرنشان کرد: تیم‌های وزارتی و استانی با ۱۳ تیم جداگانه در مدت سه روز، کل مناطق آذربایجان شرقی را از لحاظ کیفیت آموزشی و نحوه ثبت نام رصد و بازرسی خواهند کرد.

وی افزود: نظر سنجی‌های انجام گرفته از دانش آموزان، اولیا و دبیران، زمینه ساز تدوین برنامه هایی خواهد بود که در سال‌های آینده توسط وزارت آموزش و پرورش باید تهیه شود.

وی اظهارکرد: وضعیت اداره آموزش و پرورش هشترود از لحاظ ثبت نام منظم دانش آموزان، برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم و فرآیند آموزشی، رضایت بخش است.

آمار جمعیت دانش آموزی آذربایجان شرقی به ۷۸۰ هزار نفر می رسد که در هشت هزار و ۲۰۰ باب مدرسه و در قالب ۳۶ هزار کلاس درس در مقاطع مختلف تحصیل می کنند.

کمبود مدارس دولتی و روند رو به رشد مدارس غیرانتفاعی از جمله مشکلات اصلی و مبتلابه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به ویژه کلان شهر تبریز است، به گونه ای که گفته می شود این استان از نظر تعداد مدارس غیرانتفاعی رتبه نخست کشور را دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا