اخبار

۱۳هزار و ۲۱۰ نفر نامزد ورود به شورای های شهر و روستا در آذربایجان شرقی

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از رقابت ۱۳ هزار و ۲۱۰ نفر در ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان خبر داد.

مرتضی محمد زاده در گفتگویی اعلام کرد: این رقابت ۲۸ خرداد در یک هزار و ۹۷۰ شهر و روستای استان برگزار می شود.

وی با اشاره به تبلیغات این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی از ۲۰ خرداد آغاز شده و تا ۲۷ خرداد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: هرگونه تبلیغات در خارج از مهلت قانونی، تخلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ابعاد بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر و روستاها نباید از ۷۰ در ۱۰۰ سانتی متر تجاوز کند و نامزدها می توانند فقط در جلوی ستادها از بنرهایی با ابعاد بزرگتر استفاده کنند.

محمدزاده اعلام کرد: قانونی بودن فعالیت ستادها منوط به کسب اجازه از فرمانداری ها است و هر نامزد می تواند یک ستاد به تفکیک خواهران و برادران داشته باشد و تجمعات هم باید با ۳۰ درصد اشغال و در محیط باز صورت بگیرد.

دبیر ستاد انتخابات استان تأکید کرد: تجمعات انتخاباتی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی ازدحام به وجود نیاید و زمان برگزاری مراسم بیشتر از دو ساعت نباشد.

وی اظهار داشت: فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدها از طریق صداوسیما، تریبون نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد و همچنین فعالیت انتخاباتی کارمندان و مدیران دستگاه‌های دولتی در ساعات اداری مجاز نیست.

محمدزاده ادامه داد: دایر کردن بیش از یک ستاد تبلیغاتی در هر شهر و یا مناطق شهرداری (در شهرهای بزرگ) توسط داوطلبان با هر عنوان اعم از مردمی، توسط داوطلبان و طرفداران آنها مجاز نیست.

وی گفت: برگزاری راهپیمایی و تشکیل اجتماعات در میادین عمومی و پارک‌ها بدون کسب مجوز از وزارت کشور و استانداری و همچنین مراسم استقبال از کاندیداها، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقاً ممنوع است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همراه با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه، بیست و هشتم خرداد ماه امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار می شود.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا