اخبار

۱۱۰ میلیارد ریال برای مقاوم‌سازی پل تراکتورسازی اختصاص یافت

شهردار منطقه ۷ تبریز از اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای عملیات مقاوم سازی پل تراکتورسازی خبر داد

محمد رشتبری در تشریح این خبر گفت: پل تراکتورسازی از ابتدای احداث آن تا کنون دوبار در دست اقدام برای مقاوم سازی قرار گرفته است که پیش از این سال ۹۸ درز انبساط پل در دست تعمیر و اصلاح قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه باران های اسیدی و #شورآب ها باعث #فرسایش سازه #پل در گذر زمان شده است، اظهار کرد: شورآب ها و #باران های اسیدی بر تمام ساختار #پل از کوله ها، رماتوربندی، هندریل ها، جان پناه و سازه های فلزی تاثیرگذاشته و باعث #فرسودگی و اکسیده شدن آنها شده است.

رشتبری با بیان اینکه عملیات مقاوم سازی پل #تراکتورسازی از روزهای نخستین فروردین در فاز جدید خود در دست اقدام قرار گرفته است، افزود: پاییز سال گذشته نیز رمپ های رفت و برگشت پل نیز اصلاح و طی آن نرده های #رمپ تعویض شدند و اصلاحات لازم با هدف ایمن سازی صورت گرفت.

وی اجرای مقاوم سازی پل #تراکتورسازی را در ادامه اقدامات سال گذشته عنوان کرد و گفت: با اتمام عملیات ایمن سازی رمپ های رفت و برگشت پل تراکتورسازی، مقاوم سازی کوله ها در دست اقدام قرار گرفته است و آرماتوربندی زیر عرشه ها و کوله ها اصلاح و به حالت اولیه برگردانده خواهند شد.

رشتبری همچنین به تعویض نئو پرن تکیه گاه ها، تعویض جداول فرسوده، اصلاح هندریل ها، جان پناه ها اشاره کرد و ادامه داد: بخش فلزی سازه نیز که در اثر اکسیده شدن فرسوده شده است اپوکسی خواهد شد.

شهردار منطقه ۷ با تاکید بر فنی و تخصصی بودن عملیات مقاوم سازی پل، گفت: با انجام تخریب و پیش روی عملیات در هر مرحله ظرایف کار و پیچیدگی آن ها و اقدامات لازم برای مقاوم سازی سنجیده می شود که این مهم نشان از اهمیت و سختی کار دارد و پیش بینی می شود تا سه ماه آینده عملیات مقاوم سازی به اتمام برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا