اخبار

۱۱۰ طرح آموزشی در آذربایجان‌شرقی بهره برداری شد

استاندار آذربایجان شرقی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از این طرح ها، گفت: خیرانی که برای رفاه و آموزش همنوعان خود هزینه می کنند و دوست ندارند دیده شوند اوج کرامت انسانی را به نمایش می گذارند و این هنر بزرگی است.

عابدین خرّم اضافه کرد: دست انسان‌های خیّر را می‌بوسم که رضایت خدا را با هیچ چیز معامله نمی‌کنند و به مقام معنوی آنها درود می‌فرستم.

وی افزود: انسان‌های بلندآوازه و خیر در استان ما کم نیستند و الگوهای جامعه تلقی می‌شوند که امیدوارم چنین الگوهایی همواره تکثیر شوند و مردم ما از آنها بی‌بهره نباشند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم بهبود فضاها و زیرساخت‌های آموزشی طبق سند تحول آموزش و پرورش، گفت: دولت مردمی در این راستا کمر همت بسته است و ان‌شاءالله در سه سال آتی پایان مدارس کانکسی را در استان جشن خواهیم گرفت که این مهم جز با همت دولت و خیرین بزرگوار محقق نخواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان هم در این مراسم گفت: در حال حاضر ۹۲۰ خیر حقیقی، ۱۴۴ خیر حقوقی و ۱۵ بانک دولتی و غیردولتی در نوسازی مدارس کمک حال استان هستند و علاوه بر چهار برابر شدن اعتبارات این حوزه، میزان تعهد خیران هم ۱.۵ برابر شده است.

صدقی افزود: شاخص فضای آموزشی در استان ما ۵.۷ و در کشور ۵.۲ متر برای هر دانش آموز است اما تا رسیدن به استاندارد ۸ متر مربع فاصله داریم.

وی گفت: در حال حاضر ۳۵۰ مدرسه کانکسی و حدود ۱۰۰ مدرسه سنگی در استان وجود دارد که تلاش داریم در سه چهار سال آینده این تعداد را به صفر برسانیم.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا، ۲ هزار و ۹۵۰ طرح آموزشی، شامل ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت همزمان در سراسر کشور افتتاح شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا