اخبار

۱۰۰ درصد تعهدات اشتغال در خلخال محقق شد

۱۰۰ درصد تعهدات اشتغال در خلخال محقق شدعلیرضا خلیلی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال افزود: سهم تعهد ایجاد اشتغال خلخال در سال گذشته ایجاد یک ‌هزار و ۵۰۷ شغل جدید بود که در ۱۲ ماه سال گذشته با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا زمینه ایجاد این حجم از فرصت شغلی جدید در این شهرستان فراهم شد.
وی اظهارداشت: در ایجاد و توسعه مشاغل پایدار روستایی در این مدت با پرداخت ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل صندوق توسعه پایدار روستایی به ۱۵۳ طرح علاوه بر زمینه سازی برای ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی جدید، زمینه راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی جدید ،همچنین زمینه راه‌اندازی مجدد تعدادی از واحدهای راکد و یا نیمه‌فعال در این شهرستان فراهم شده است.
رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال گفت: همچنین پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل تسهیلات اشتغال فراگیر زمینه اشتغال ۴۵ نفر و سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت ایجاد مشاغل خانگی به مجریان این طرح‌ها زمینه ایجاد ۳۶ فرصت شغلی را در این بخش از مشاغل شهرستان فراهم کرده است.
وی با تاکید بر لزوم افزایش کنترل و نظارت طرح‌های سرمایه‌گذاری شده اقتصادی که تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی در اختیار مجریان آنها قرار گرفته ، افزود: در صورت مشاهده هرگونه انحراف از هزینه‌کرد تسهیلات پرداخت شده در طرح‌های اقتصادی ، نام این طرح از ردیف طرح‌های مورد حمایت دولت حذف و تسهیلات ارائه شده به صاحب آن به نرخ آزاد و عاری از هر گونه یارانه تسهیلات از سوی بانک‌های عامل پرداخت‌کننده محاسبه خواهد شد.
او از پرداخت مرحله پنجم تسهیلات اشتغال‌زای روستایی در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و اظهارداشت: در حالی که ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال ‌زا از محل تسهیلات روستایی و عشایری به این شهرستان اختصاص یافته ، ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به مجریان ۱۵۰ طرح اقتصادی اشتغال‌زای این شهرستان در مناطق روستایی و عشایری پرداخت و زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر در سال گذشته فراهم شد.
خلیلی افزود: در حوزه توسعه و رونق مشاغل خانگی نیز با پرداخت هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به مجریان طرح‌های مشاغل خانگی  زمینه ایجاد ۴۵ فرصت شغلی در عرصه‌های تولید صنایع دستی و سایر مشاغل خانگی این شهرستان فراهم شد.
وی با بیان اینکه تعهد امسال خلخال برای ایجاد اشتغال زمینه‌سازی برای ایجاد هزار و ۶۶۹ فرصت شغلی جدید است، گفت: شیوع کرونا در جامعه همانند تاثیر آن در سایر عرصه‌های اجتماعی در روند ارائه تسهیلات اشتغال‌زا واجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی نیز موثر بوده و در سه ماه اول امسال تنها برای ۴۵ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا