اخبارتبریز-1

یک تبـریـز حـامی‌خبـرنـگار شجـاع

یک خبر کوتاه اما تلخ کافی بود تا از عصر دیروز تا به این لحظه، بسیاری از فعالین شبکه‌های اجتماعی به آن واکنش نشان دهند و در مذمنتش حرفا‌ها بزنند.

تشویش اذهان عمومی، اتهام خبرنگار صدا و سیما

اعظم قربانی، خبرنگار واحد مرکزی خبر در صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی بخاطر انتشار گزارشی مستند از وجود مافیای قاچاق در منطقه آزاد ارس میبایست در دادگاه حاضر شود تا به اتهام تشویش اذهان عمومی‌پاسخگوی گزارش خود باشد.

قربانی در گزارش روایی خود، به وجود افراد مختلف دست اندرکار در امر قاچاق “پرده” از منطقه آزاد ارس پرداخته بود و وقتی خود را به عنوان واردکننده پرده معرفی کرده بود، پاسخ‌های جالبی از وجود برخی افراد برای دریافت رشوه مواجه شده بود.

انتشار خبر دادگاهی شدن خبرنگار تبریزی، موجی از واکنش‌ها را به همراه داشت. در کنار نارضایتی‌ها از طرح چنین شکایتی، آنچه بیشتر بین واکنش‌های رسانه‌ای به چشم می‌آمد، موضوع دفاع مدیران صدا و سیما از خبرنگار خود و همچنین نحوه مواجهه قوه‌قضاییه با این شکایت بود.

مهرداد خوشکار مقدم در بخش از یادداشت خود در این باره نوشت: «هرچند همکاران رسانه‌ای در اقدامی‌بجا و هماهنگ علیه این احضار موضع گرفته‌اند اما کسی نیست که بپرسد، چرا مسئولان صدا و سیما درباره خبرنگار خود اقدامی‌نمیکنند؟»

فرها باغشمال نیز در واکنش به این خبر نوشت: «در قانون مطبوعات-رسانه، مسئولیت پاسخگویی به هرشکایتی با مدیرمسئول یا مدیرکل است و احضار این خبرنگار از نوبرانه‌های غیرقانونی شهر است برای مرعوب ساختن خبرنگار جماعت!»

روح الله رشیدی هم به احضار خبرنگار صدا و سیما اینگونه واکنش نشان داد: «این شکایت بی‌وجه، شاید بهانه‌ای باشد برای خروج شبکه استانی از موضع انفعال در قبال مدیران محلی»

از خبرنگارمان حمایت میکنیم

از طرفی صدا و سیمای مرکز تبریز نیز اعلام کرده است که از خبرنگار خود حمایت و برای او وکیل خواهد گرفت. همچنین دبیر ستاد احیای امر و به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی هم در گفت‌وگو با سایت تبریز بیدار عنوان کرده است که تمام قد در دفاع از خانم قربانی در خواهد آمد چرا که گزارش او مصداق نهی از منکر بوده است.

انتظار از قوه قضاییه

برخی دیگر از واکنش‌ها به نحوه مواجه‌ی دستگاه قضا با این مسئله است. کاربران فضای مجازی معتقدند دستگاه قضایی استان با توجه به مشی رئیس قوه قضاییه میتواند به راحتی دربرابر چنین اتفاقاتی ایستادگی کند و بجای آن، به سمت موضوع اصلی یعنی قاچاق از طریق مبادی رسمی‌متمرکز شود.//اناج

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا