اخبار

گِنَدَه محرومیت استان فارسین ایچِنَه

فراشبند شهری با چهارطاقی‌های تاریخی معروف، منابع گازی بی‌شمار و نخل‌های سر به فلک کشیده دارد که می‌تواند قطب صنایع تبدیلی خرما باشد اما سهم مردم از همه این مواهب صفر است.

 یکی از جنوبی‌ترین شهرستان‌های استان فارس است که از همان ابتدای ورود گرم و خشک بودنش را با هوای داغ، نخل‌های سر به فلک کشیده و زمین‌های خشک به رخمان می‌کشد.
اینجا فراشبند است، شهرستانی که در عین ثروتمندی فقیر و محروم است، گاز دارد اما پروژه پتروشیمی‌ چیزی جز یک تکه زمین برهوت نیست.
پالایشگاه فراشبند واقع در منطقه عملیاتی دالان از توابع شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که گاز تولیدی این پالایشگاه بنا به نیاز می‌تواند جهت تزریق در میدان‌های نفتی به مناطق نفت‌خیز و یا به خط لوله سراسری گاز ارسال شود.
در دنیای امروز نفت و گاز هنوز از ابزارهای مهم کسب ثروت است که متاسفانه مردم فراشبند با وجود بهره‌مندی از این موهبت خدادادی بهره‌ای ندارند و محرومیت از همان ابتدای شهر خودنمایی می‌کند.
خبرنگاران در راستای عمل به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر برافراشته نگه داشتن پرچم آرمانخواهی و مطالبه‌گری به میان مردم فراشبند رفته تا بخشی از مشکلات آنها را به گوش مسئولان برساند. هر چند که دیدن و لمس کردن این اندازه از محرومیت از وظایف ذاتی هر مدیر و مسئولی است.
با وجود بهره‌مندی از منابع نفت و گاز تنها یک پمپ بنزین در کل شهرستان وجود دارد، آن هم با جمعیتی بیش از 45 هزار نفر و این یعنی تشکیل صف‌های طولانی در تنها پمپ بنزین شهرستان.
یکی از اهالی در گفت‌وگو با خبرنگاران می‌گوید: اینجا یک پمپ بنزین بیشتر ندارد و هر بار یک ساعت تا یک ساعت و نیم در صف هستیم علاوه بر آن تنها پمپ گاز موجود نیز فشارش کم است و تاکنون هم به آن رسیدگی نشده است.
یک نازل فرسوده تمام سهم شهرستان سرشار از منابع گازی فراشبند از سوخت گاز است. اهالی این شهرستان از همین موضوع ناراحت و گله‌مند هستند که چرا با وجود نزدیکی به منابع گاز باید یک جایگاه عرضه سوخت در این شهرستان باشد.
این تنها یک گوشه از محرومیت شهرستان فراشبند است، این شهرستان هر چند از لحاظ دیگر منابع کم برخوردار است اما نخل‌های سر به فلک کشیده‌اش می‌گوید که محصول خرما در اینجا یکه‌تاز میدان کشاورزی است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا