اخبار

گلایه یک کارآفرینان از بروکراسی گُنگ گمرک

دستگاه سنگ لنگ چند محوره cnc را ۳ سال پیش از آلمان خریداری کردم، یک سال طول کشید تا شرکت‌های آلمانی را جهت خرید راضی کنیم و دو سال است نیز در گمرک سهلان خاک می‌خورد.

مهدی باقری مدیرعامل شرکت تولید میل‌لنگ تبریز است که در سال ۱۳۷۸ با راه‌اندازی این کارخانه در شهرک رجائی به تولید کننده میل‌لنگ و میل‌سوپاپ #ماشین‌آلات سنگی پرداخت.

وی در گفتگو با خبرنگار به بروکراسی حاکم در دوران تحریم‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: دستگاه سنگ لنگ چند محوره cnc را ۳ سال پیش از #آلمان خریداری کردم، یک سال طول کشید تا شرکت‌های آلمانی را جهت خرید راضی کنیم و دو سال است نیز در #گمرک_سهلان خاک می‌خورد.

مدیرعامل شرکت تولید میل‌لنگ #تبریز ادامه داد: ابتدا می‌گفتند برابر قانون دستگاهی با عمر ۱۵ سال میتوانستید وارد کنید، این دستگاه ۱۶ ساله است؛ مگر این‌که #استاندار یا #دادستان دستور ترخیص بدهد، با پیگیری که داشتیم، در شورای تأمین استان این مجوز داده شد.

وی افزود: بعد از #گمرک استان گفتند که ما تحت امر گمرک تهران هستیم و باید آن‌ها نیز تایید کنند و این موافقت را تهران نیز تایید کند که بعد از ۴ ماه آنها نیز مشروط به اخذ هزینه‌های انبار که ۴۰۰ میلیون تومان بود موافقت کرده‌اند، اما بعد از آن از استانداری تماس گرفته‌اند که باید مجدد این موافقت بررسی شود.

باقری یادآور شد: برای بار دوم شورای تأمین با این درخواست موافقت کرد که دستگاه ترخیص شود، آن‌ها می‌گویند پلاک روی دستگاه دستخورده است و تاریخ تولید دستگاه خوردگی دارد، فروشنده هم می‌گوید برای رد کردن آن از گمرک آلمان و دور زدن تحریم چنین کرده‌ام تا رده‌خارج محسوب شود، داخل دستگاه هم تاریخ اورهال و هم تاریخ بازدهی آن در آلمان را نوشته‌اند که تا سال ۲۰۲۴ است.

وی درباره قطعات تولیدی کارخانه نمونه خارجی این میل‌لنگ که من درست می‌کنم ۷۰ میلیون تومان است که باید ما درست کنیم که قیمت بشکند اما آنقدر مانده که باطری دستگاه خراب شده و حافظه کامپیوتری آن پاک شده و سازنده ۱۲ هزار یورو خواسته است تا مجدد آن‌را نصب کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا