اخبار

گردشگر چینی: ادعاهای غرب علیه ایران دروغ است/گردشگری عامل نزدیکی ایران و چین

گردشگر چینی با بیان اینکه ایران یکی از غنی ترین کشورهای جهان به لحاظ تاریخی و تمدنی است، گفت: ادعاهای غرب علیه این کشور مسلمان دروغ و اشتباه بوده و به هیچ عنوان درست نیست.

خانم ” یانگ لی” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ، از اینکه برای نخستین بار به ایران و تبریز سفر کرده است، ابراز خرسندی کرد و افزود: من در شهر #وان_ترکیه برای بازاریابی و تجارت تخصصی خود رفته بودم که از آنجا اطلاعاتی درباره #تبریز و #بازار تاریخی این شهر دریافت کرده و مشتاق #سفر به این شهر زیبا شدم.

وی با بیان اینکه امنیت و #آرامش موجود در #تبریز بسیار لذت بخش است، ادامه داد: اینکه در برخی رسانه های غربی ادعا می شود در ایران امنیت و آرامش وجود ندارد به هیچ عنوان درست نیست و مردم این کشور بسیار مهمان دوست و عاشق #گردشگران خارجی هستند.

لی اسلام را یکی از مهمترین عوامل در جلوگیری از بروز اتفاقات بد و نامناسب در ایران دانست و گفت: مسلمانان طبق عقاید دینی خود هیچگاه دنبال رفتارهای زیانبار نمی روند و اسلام آنها را از این نظر محافظت می کند.

وی که در هتل #بوتیک و #خانه_تاریخی سرخه ای که چندی پیش در جریان سفر ریاست جمهوری به تبریز افتتاح شد، ساکن شده است، مشاهده آثار تاریخی و تمدنی این شهر را شگفت آور و بسیار دلچسب دانست و با تاکید بر اینکه پس از جستجو درباره هتل های تبریز به علت تاریخی بودن این مکان، آنرا برای اقامت انتخاب کردم افزود: از بابت این انتخاب بسیار خرسندم.

لی یکی از جاذبه های بسیار مهم تبریز را غذاهای لذیذ عنوان و اظهار کرد: در همان ابتدای ورودم به این کهن شهر بلافاصله به بزرگترین بازار مسقف و تاریخی جهان رفتم و در یکی از رستوران های سنتی آنجا ناهار خوردم که بسیار خوشمزه بود و در ادامه بلافاصله تصاویر آنرا برای دوستان و خانواده ام ارسال کردم.

وی از علاقه خود به مکان های تاریخی کشورهای مختلف خبر داد و با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها از این مکان ها برای جلب گردشگر بهره برداری می کنند، روسیه را یکی از کشورهای موفق در این زمینه دانست و با نشان دادن تصاویری از آنها، یادآور شد: تعدادی از خانه های آسیب دیده در جریان جنگ جهانی دوم در این کشور به همان وضع نگهداری شده و از آنها اکنون به عنوان مرکز اقامت و دیدنی برای گردشگران خارجی استفاده می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا