اخبار

کونگ فو قزوین مقام اول استان‌های هم‌تراز خود را کسب کرد

کونگ فو قزوین مقام اول استان‌های هم‌تراز خود را کسب کردسعید افتخاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این گروه در رتبه دوم و سوم استان‌های قم و کهکیلویه و بویراحمد قرار دارند.
دبیر هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان قزوین گفت: گروه بندی استان‌ها برای ارزیابی عملکرد برای اولین بار در سال جاری با توجه به شاخص‌های جمعیت، تعداد ورزشکاران، زیرساخت‌های ورزشی و…از سوی فدراسیون صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: در ارزیابی سال گذشته فدراسیون از هیات‌های کشور، استان قزوین رتبه دهم را کسب کرده بود و امسال با گروه بندی صورت گرفته به رتبه اول گروه سوم دست یافت.
این مسوول ورزشی با اشاره به افتخارات و عملکرد این هیات در سال گذشته، افزود: برگزاری چهار میزبانی کشوری، کسب مقام سومی تیم بزرگسالان بانوان، کسب ۹۱ مدال کشوری، کسب چهار مدال بانوان و آقایان در المپیاد استعدادهای برتر، برگزاری یک دوره مربیگری و داوری و چهار کارگاه دانش افزایی، بیش از ۳۰ اعزام به مسابقات کشوری و کسب مقام سوم مسابقات قرآنی کشور از جمله این افتخارات بوده است.
افتخاری گفت: در سال گذشته فعالیت‌های هیات کونگ فو استان در بخش آموزش و همگانی نیز تداوم یافت و ۶ همایش پارکی و چندین همایش کوه‌روی برگزار شد.
وی با بیان اینکه هیات کونگ فو استان قزوین حدود یک هزار و ۵۰۰ ورزشکار بیمه شده دارد، افزود: توسعه این رشته نیز در دستور کار هیات قرار دارد و راه اندازی هیات کونگ فو را در شهرستان‌های بویین زهرا و آوج برنامه ریزی کرده‌ایم.
افتخاری گفت:خوشبختانه رشته کونگ فو در روستاها و شهرهای کوچک استان نیز از استقبال خوبی برخوردار است و مربیان و ورزشکاران در سالن‌های کوچک و با امکانات اندک، مشغول قهرمان پروری و اعزام به مسابقات کشوری هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا