اخبار

کودکان افغان قربانیان خاموش

شبکه “ان بی سی نیوز” و “سی ان ان ” آمریکا در روزهای اخیر با انتشار گزارشی هایی در این خصوص افزودند، تعدادی از این کودکان هنگام خواب خانواده‌هایشان را یاد می‌کنند. سی ان ان ادامه داد، ممکن است شمار زیادی از این کودکان هیچ وقت نتوانند به خانواده‌های خود برسند، چرا که هر هفته تنها یک پرواز کابل را ترک می‌کند و خروج از افغانستان با دشواری روبرو است، بنابراین امید چندانی برای پیوستن این کودکان به خانواده‌هایشان وجود ندارد.

در ارتباط با کودکان مزبور آمارهای مختلفی ارائه می شود و تاکنون با توجه به وضعیت افغانستان و فرار آمریکایی ها از آن آمار دقیقی در این خصوص از سوی دو کشور منتشر نشده است.

باید گفت که این کودکان و نوجوانان نتیجه سیاست های غلط ایالات متحده آمریکا و هم پیمانان این کشور در جریان تهاجم نظامی سنگین به افغانستان به بهانه حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به نیویورک است.

۲۱ سال پیش آمریکا به همراه دیگر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هجوم همه جانبه ای را به افغانستان به بهانه حمله ۱۱ سپتامبر انجام دادند ولی اکنون بعد از گذشته بیش از دو دهه شاهد مشکلات بی شماری برای مردم افغان به ویژه کودکان و نوجوانان این افغانستان هستیم که سرنوشت و آینده آنان به تحولات این کشور و دخالت قدرت های خارجی در آن گره خورده است.

بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از کودکان افغان در جریان فرار نظامیان آمریکایی از افغانستان بعد از ۲۱ سال اشغال به آمریکا منتقل شدند و اکنون بدون ارتباط با خانواده های خود و آینده روشنی در این کشور بسر می برند.

در ۱۵ ماه اوت سال ۲۰۲۱ طولانی ترین جنگ آمریکا با رسوایی و فرار نیروهای نظامی آن از افغانستان به پایان رسید.

“سابرینا پرینو” یک متخصص کودکان افغان-آمریکایی در کالیفرنیا در گزارشی درباره انتقال کودکان افغان بدون خانواده‌هایشان که در شبکه “سی ان ان” نیز بازتاب یافت، گفت: این کودکان به‌ طور بالقوه احساس تنهایی و ترس می‌کنند و در انتظار والدین رضاعی خود هستند.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا