اخبار

کنفرانس شهرسازی و افق‌های هنر اسلامی در تبریز برگزار شد

کنفرانس ملی معماری، عمران، شهرسازی و افق‌های هنر اسلامی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه هنر اسلامی تبریز به صورت مجازی برگزار شد.

دبیر علمی این کنفرانس روز پنج شنبه در مراسم گشایش با اشاره به اینکه دانشگاه هنر اسلامی تبریز در راستای بازخوانی و درک عمیق بیانیه گام دوم انقلاب، این همایش را برگزار می کند، افزود: مهندسی معماری- هنرهای ایرانی اسلامی- مهندسی عمران – سیاستگذاری، برنامه ریزی، طراحی و مدیریت شهری- مهندسی شهرسازی وتوسعه شهری- فرهنگ، جامعه شناسی و روانشناسی شهری – مهندسی ترافیک، حمل و نقل و زیرساخت های شهری – مهندسی محیط زیست و محیط زیست شهری – منظر شهری پایدار و توسعه -مدیریت ریسک و بحران و راهکارهای ایجاد مدیریت جامع بحران- مدیریت جهانگردی و توسعه پایدار شهری جزو محورهای آن است.

آزیتا بلالی اظهار کرد: تعداد 600 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که از این تعداد 350 مقاله به صورت برخط شفاهی، پوستر و سی دی ارائه شد.

وی ادامه داد: کنفرانس ملی معماری، عمران، شهرسازی و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب تلاش دارد با معرفی توان علمی و کاربردی برای ارتقاء سطح کیفی هنر اسلامی، معماری، سازه و توسعه های شهری و همچنین بررسی نیازمندی و ضرورت های آموزش این موارد گام برداشته و با شناسایی نگرش ها، تجربیات نوین و تحلیل ابعاد نظری و کاربردی توسعه شهری در بیانیه گام دوم انقلاب ، به تحلیل ،آموزش و پژوهش آن بپردازد.

بلالی اضافه کرد: بررسی چالش های رشته های تخصصی هنر اسلامی، عمران ، معماری ، شهرسازی و محیط زیست، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و ارائه دستاوردهای نوین پژوهشی، تشویق و ترغیب به استفاده از فن آوری های نوین در مدیریت سیستم شهری، ارتقای سطح دانش جامعه مهندسی و عموم در مسائل مرتبط با معماری، عمران و سازه از اهداف مهم این همایش است.

وی هنر اسلامی و توسعه پایدار شهری، آشنایی و معرفی الگوهای موفق توسعه شهری، ایجاد تفاهم و تعامل سازنده بین مدیران شهری و دانشگاهیان در جهت معماری، سازه و توسعه پایدار شهری و برقراری ارتباط بیشتر بین نهادهای علمی و اجرایی را از اهداف برگزاری این کنفرانس بیان کرد.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا