اخبار

کنعانی: با سفر گروسی فصل جدیدی در همکاری های دوجانبه میان آژانس و ایران باز شد

کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت: با سفر اخیر گروسی به ایران فصل جدیدی در همکاری‌های دو جانبه ایران و آژانس باز شد.

نشست هفتگی ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح روز دوشنبه در محل وزارت خارجه برگزار شد .
وی در ابتدای این نشست ، فرا رسیدن نیمه شعبان را تبریک گفت.

کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تخریب مناسبات بین ایران و اروپا تنها به ضرر ایران نیست و قطعا به ضرر #کشورهای_اروپایی نیز هست؛ چرا که ایران کشور مهمی در منطقه است، افزود: #ایران قائل به سیاست تنش زدایی است و البته این یک مسیر دو جانبه است و امیدواریم طرف‌های مقابل نیز در مورد ایران به سیاست سازنده توام با همکاری روی آورند.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تعاملات ایران با کشورهای اروپایی در ادامه گفت: امیدواریم که طرف‌های اروپایی اسیر سیاست‌های تنش آفرین دولت #آمریکا و #اسرائیل نشوند و سیاست مستقلانه‌ای را در مورد ایران در چارچوب منافع‌شان در پیش بگیرند.

وی تاکید کرد: ایران هم از بهبود مناسبات با اروپا نفع می‌برد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضوع برجام و خط قرمزهای ایران در جریان این مذاکرات و بحث #برجام تاکید کرد: #توافق موقت از نظر ایران مطرح نیست. مبنای ما بازگشت به برجام بر اساس سند امضا شده در سال ۲۰۱۵ است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما به وظایف خود در حفاظت از اماکن دیپلماتیک واقف هستیم و در این ارتباط به صورت شفاف به طرف آذربایجانی اطلاع رسانی کرده‌ایم در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با آخرین روند مذاکرات و روند تبادل پیام‌ها در جریان مذاکرات رفع تحریم‌ها و اینکه آیا آقای باقری با طرف‌های مقابل در این ارتباط گفت‌وگو و رایزنی دارند؟ گفت: اگرچه مذاکرات رسمی و علنی انجام نشده ولی تبادل پیام‌ها از طریق کانال‌های دیپلماتیک و واسطه‌ها بین طرفین از جمله ایران و آمریکا در حال انجام است. مقامات آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند که ما کانال‌هایی برای انتقال پیام داریم. تماس‌ها و گفت‌وگوها با آقای بورل برقرار است و آقای باقری نیز با طرف‌های مختلف در تماس هستند.

وی ادامه داد: سفر آقای گروسی به تهران نیز بخشی از روند کمک به بازگشت طرف‌های برجامی به توافق است که امیدواریم با رفع و رجوع مسائل و مشکلات فنی بتواند در مسیر درست خود قرار بگیرد. /ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا