اخبار

کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری تبریز چه تحولاتی داشته لست؟

مدیریت کمیسیون های متمرکز ماده ۱۰۰ شهرداری تبریز طی شش ماهه نخست سال ۹۹ در زمینه هوشمندسازی و ارائه خدمات مربوطه اقدامات مهمی داشته است.

به گزارش شهریار، مدیریت کمیسیون های متمرکز ماده صد شهرداری تبریز در شش ماهه نخست سال جاری در زمینه هوشمندسازی و ارائه خدمات مربوطه اقدامات مهمی داشته که از آن جمله می توان به پروژه حذف پرونده فیزیکی از جلسات کمیسیون های ماده صد، سیستمی کردن اعمال تبصره ۷ ذیل قانون ماده صد شهرداری ها و طراحی و اصلاح فرم ارجاع به کارشناسان رسمی دادگستری اشاره کرد.
پروژه حذف پرونده فیزیکی از جلسات کمیسیون های ماده صد با توجه به اهداف و سیاست های متمرکزسازی کمیسیون های ماده صد شهرداری تبریز از ابتدای سال ۹۹ عملیاتی شده است. اجرای این طرح که همزمان با اپیدمی ویروس منحوس کرونا بود، با جدیت تمام و رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با موفقیت صورت گرفت. این موضوع ضمن تسریع امور و حذف مراحل زائد اداری موجب شفافیت عملکرد این حوزه در ارائه صحیح پرونده ها برای تمام اعضای حاضر در جلسه و امکان مشارکت آنها در انشای رای شده است.
با سیستمی شدن اعمال تبصره ۷ ذیل قانون ماده صد شهرداری ها و در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و مازاد بر مجوز صادره و همچنین برخورد با مهندسان مجری، ناظر فنی و معماری که طبق مفاد ذیل تبصره مربوطه نسبت به گزارش بموقع تخلف ساختمانی به مرجع صدور پروانه اقدام نکرده اند، بصورت سیستمی ثبت و ضبط شده و امور مهندسان منطقه با رویت سیستمی رای صادره کمیسیون را به شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان جهت برخورد قانونی معرفی می کند.
همچنین در راستای تسریع امور و شفاف سازی اقدامات این حوزه در ارجاع کار به کارشناسان رسمی دادگستری این مدیریت نسبت به طراحی و اصلاح فرم قبلی این قرار اقدام کرده است. در این فرم که بصورت سیستمی بارگذاری و اعمال می شود، متن پیش فرض رای قرار با اضافه کردن موضوع قرار کارشناسی و اسامی مشخص شده از سیستم استخراج و بعد از تائید اعضا بصورت سیستمی به منطقه مربوطه ارسال می شود.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا