اخبار

کمیته کیفی سازی محصولات کشاورزی باید در قزوین تشکیل شود

کمیته کیفی سازی محصولات کشاورزی باید در قزوین تشکیل شودهدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در شصت و سومین نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان قزوین افزود: اتاق بازرگانی، جهاد کشاورزی، سازمان صمت و معاونت اقتصادی استانداری قزوین باید پیگیر تشکیل این کمیته بوده و به راهکارهای کلیفی سازی محصولات کشاورزی را پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: متاسفانه پسته قزوین با وجود کیفیت خوب به اندازه پسته دامغان و رفسنجان شناخته شده نیست و این استان خیلی در حوزه برندینگ کار نکرده است.
جمالی پور به صادرات کشمش اشاره کرد و گفت: قزوین پایگاه کشمش است و هنوز در خصوص سورتینگ و برندینگ کشمش کارهای بسیاری لازم انجام شود که این محصول را به بازارهای جهانی صادر کند.
استاندار قزوین تاکید کرد: از این به بعد نماینده انجمن کشمش استان قزوین باید در کمیته کیفی سازی محصولات کشاورزی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی حضور یابد تا بتوانیم تصمیمات مناسبی اتخاذ کنیم.
جمالی پور با بیان اینکه بسته بندی محصولات کشاورزی باید متناسب کشور هدف باشد، گفت: به طور حتم بسته بندی کالایی که برای عراق و کشورهای عربی لحاظ می‌شود و باید متفاوت از کشور روسیه باشد.
مقام ارشد اجرایی استان قزوین بیان داشت: گیلاس، فندوق و زیتون قزوین دارای کیفیت بالایی است و باید جهاد کشاورزی کیفی سازی و صادرات آن برنامه ریزی کند.
جمالی پور با بیان اینکه صنایع فرآوری در استان قزوین وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه این صنایع هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارند و باید شرایطی را فراهم کرد که محصولات استان به اروپا صادر شوند.
وی تصریح کرد: در تولید شیرینی سنتی باقلوا باید خوشه‌های صنعتی را تقویت کرد تا گردشگری رونق یابد و میزان اشتغالزایی و سوددهی را افزایش داد.
استاندار قزوین در ادامه نشست شورای گفت و گو به موضوع مشکلات وقفی شهر صنعتی البرز اشاره کرد و گفت: ادعایی مطرح شده در شهر صنعتی البرز که گفته می‌شود بخشی از این شهر وقفی نیست که باید در دادگاه قضایی مورد بررسی قرار گیرد.
جمالی پور اضافه کرد: زمانی که شهر صنعتی البرز شکل گرفته است، حرفی از اوقافی بودن آن مطرح نبوده و حکومت وقت به حدی زمین داشته که اراضی اوقافی را واگذار نکند و اگر موافقتی هم صورت گرفته باشد، باید قراردادی با اوقاف بسته می شد.
وی تشریح کرد: قطعا حکومت قبل از انقلاب اسلامی اسناد وقفی این شهر صنعتی را در اختیار داشته است و ثبت و اسناد باید اعلام می کرده که این اراضی وقفی است، اما با این حال شاید بتوان بخشی از اراضی جایگزین به اوقاف داده و اراضی مورد ادعا را آزاد کرد که همه این موارد باید از سوی دستگاه قضایی تعیین شود.
جمالی پور با بیان اینکه هیات مدیره شهر صنعتی البرز باید دارای ۲ عضو از صنعتگران این شهر باشد، گفت: در مدیریت و توسعه هر شهری باید مطالبات ذی نفعان لحاظ گردد و هرگونه تغییر کاربری در این شهر بدون نظر شورای توسعه و برنامه ریزی استان قزوین ممنوع بوده و متخلفان باید به مراجع قضایی معرفی شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا