اخبار

کمک رسانی جمعیت هلال احمر اهر به آسیب دیدگان کرونا

رئیس جمعیت هلال احمر اهر از کمک مالی بیش از ۲ میلیارد ریالی به آسیب دیدگان ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

اصغر رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: یکی از اصلی ترین برنامه جمعیت هلال احمر اهر در دوران کرونا، حمایت مالی از آسیب دیدگان و پرداخت هزینه درمان و بستری آنها در صورت ارائه‌ی فاکتور است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر اهر آمادگی دارد برای نیازمندانی که قدرت خرید تجهیزات پزشکی از قبیل ویلچر، عصا و… را نداشته باشند، در صورت ارائه‌ی فاکتور هزینه‌ی آنها را تا سقف ۳۲ میلیون ریال پرداخت کند.

وی افزود: از شروع بیماری کرونا تاکنون شش مورد کمک‌های معیشتی و رزمایش مومنانه به غیر از طرح همای رحمت برگزار شده است که در هر مرحله بیش از ۱۰۰ بسته معیشتی در مجموع بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان بین نیازمندان و آسیب دیدگان ویروس کرونا شهرستان اهر توزیع شده است.

وی همچنین از اقدامات جمعیت هلال احمر در شهرستان اهر را تب سنجی در چهار جهت اصلی و محور مواصلاتی (اهر-تبریز، اهر-مشگین شهر، اهر-ورزقان و اهر-کلیبر) توسط ۴۸ نفر از نیروهای این پایگاه‌ها، طرح فاصله گذاری اجتماعی در چهار پایگاه هلال احمر در اهر و یک پایگاه در محور هوراند برای کنترل ورود و خروج خودروهایی که پلاک غیربومی داشتند، گندزدایی معابر و محلات اهر و هوراند، اجرای طرح ملی شهید قاسم سلیمانی در غربالگری به صورت خانه به خانه که بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر از مردم حاشیه نشین اهر(چلب وردی) غربالگری شدند و همچنین مانور مبارزه با بیماری کرونا در مرکز شهر عنوان کرد.

رسولی، از دیگر طرح‌ها که در تمام نقاط پرتردد شهری از جمله بازار، پاساژها و خصوصاً میدان دواب انجام شده است را اطلاع رسانی و تذکر جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن و توزیع ماسک اعلام کرد که روزانه حدود ۱۰۰ نفر از اعضای هلال احمر در این طرح همکاری داشتند.

وی همچنین به طرح همای رحمت که در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: در راستای کمک به آسیب دیدگان بیماری کرونا در سال گذشته ۱۲۰۰ بسته معیشتی و امسال نیز ۱۲۰۰ بسته و در مجموع ۲۴۰۰ بسته معیشتی در دو ماه آغازین سال میان نیازمندان شهرستان اهر توزیع شد.

رسولی در ادامه از توزیع نوشت افزار در طرح مهر مهربانی توسط خیرین در میان کودکان نیازمند ابتدایی خبر داد.

وی همچنین از آمادگی جمعیت هلال احمر در خصوص اجاره رایگان (کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، عصا، برانکارد، تخت استراحت بیمار، ویلچر و سایر تجهیزات پزشکی) برای نیازمندان و افرادی که توان تهیه و خرید آنها را ندارند نیز خبر داد.

وی، از کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر (یادمان شهید حاج قاسم سلیمانی) در بزرگراه «اهر-تبریز» به مساحت بیش از ۱۰۰۰ متر مربع و با هزینه ۱۰ میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری توسط معدن مس خبر داد و افزود: به زودی پایگاه دو منظوره (جاده‌ای و دریایی) نیز که طرح آمایش سرزمینی و ایجاد زیرساخت‌های آن به اتمام رسیده در جاده «اهر-ورزقان» احداث می‌شود.

وی با اشاره به حضور به موقع جمعیت هلال احمر اهر و هوراند در صحنه‌های مختلف تصادفات، گرفتار شدگان و بیماران در محاصره برف و کولاک و… گفت: در سالجاری هلال احمر شهرستان اهر بیشترین حضور و امداد رسانی را در صحنه‌های تصادفات جاده‌ای و کمک رسانی به بیماران و بازماندگان در برف و کولاک مناطق شهری و روستایی داشتند.

رسولی در پایان از جمله مشکلات هلال احمر شهرستان اهر را کمبود شدید نیرو و نبود خودرو کافی برای امداد رسانی به موقع در پایگاه.ها عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه چهار پایگاه جاده ای در این شهرستان وجود دارد، متاسفانه تنها دو خودروی نجات در جاده مشگین شهر و کلیبر می‌باشد که آنها نیز قدیمی هستند و باید مسئولان برای حل این مشکلات کا را یاری کنند.

//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا