اخبار

کمرنگ شدن نقش بانک‌های خصوصی در اقتصاد آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی سرمایه و سپرده مردم این استان را دریافت و در سایر استان‌ها هزینه می‌کنند، گفت: این بانک‌ها نقش آفرینی ضعیفی در اقتصاد استان دارند.

قنادی های تبریز را هنر صنعتی با جایگاه بالا توصیف کرد و گفت: امیدواریم این حرکت بالنده با همت بخش خصوصی توانمند در استان تداوم داشته باشد.

#رئیس_سازمان_صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: صنعت #غذا مهمترین زنجیره تولید در دنیا است زیرا که از کشاورزی تا سفره مردم ادامه دارد.

#پرنیان در خصوص مسایل زیست محیطی واحدهای صنعتی استان گفت: بهره گیری از تکنولوژی های جدید علاوه بر افزایش تولید، آلایندگی را کاهش داده است.

رئیس سازمان صنعت، #معدن و تجارت #آذربایجان_شرقی افزود: #کشور در بخش تولید به ویژه در سال های اخیر بسیار با قدرت پیش رفته است.

وی با بیان این که محیط زیست ثروت و میراث نسل های آینده است بنابراین باید حافظ محیط زیست باشیم، گفت: هر چه محل های تولید به سکونتگاه ها نزدیک باشند انضباط واحد تولیدی افزایش می یابد در حال حاضر عمده آلودگی هوا مربوط به خودروها است و کارخانه ها سهم کمتری از آلودگی دارند.

پرنیان افزود: امیدواریم سیاست سازمان محیط زیست کشور به سمتی سوق پیدا کند که اولویت این نهاد نظارت بر تکنولوژی تولید و کنترل خروجی واحدهای صنعتی باشد تا با ایجاد یک تعامل سازنده تحول اساسی در صنعت را شاهد باشیم.

آذربایجان شرقی بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد که به گفته مسوولان اتاق بازرگانی تبریز به ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارند.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا