اخبار

کمبود آب در فصل گرما آذربایجان شرقی را تهدید می‎‎‌کند

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش بارش، پایین آمدن میزان روان آب‌ها، مخازن سدها و افزایش دمای هوا گفت: کاهش منابع آبی، تامین آب در فصل گرما و زمان پیک مصرف را در استان تهدید می کند.

یوسف غفارزاده روز چهارشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره نیرو رسانه و فعالان حوزه انرژی و آب که به صورت ویدیو کنفرانسی همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت آبی آذربایجان شرقی خوب نیست و میزان بارش ها ۲۵ درصد کاهش یافته، روان آب ها نیز ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته پایین آمده است.
وی افزود: مخازن سدها هم نسبت به سال گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دارد این در حالی است که امسال متوسط گرمی هوا نیز نسبت به سال گذشته ۱.۱ درجه افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: این آمار نشان می دهد امسال با مشکل تامین و تنش آبی مواجه خواهیم بود البته تلاشگران بخش آب نهایت سعی خود را می کنند تا با کمترین آسیب از پیک امسال عبور کنیم.

غفارزاده تاکید کرد: اصلی ترین موضوع همراهی و مشارکت مردم در مدیریت منابع آب و مدیریت مصرف است تا در بخش شرب، کشاورزی و صنعت مصرف آب معقول شود که برای تحقق آن و فرهنگ سازی مناسب از مردم و رسانه ها استمداد می طلبیم.

وی با تقدیر از نقش رسانه ها و مردم که تاکنون نیز همراهی خوبی داشته اند، ادامه داد: انتظارمان از مردم استفاده معقول از آب و انرژی است تا امسال را بدون قطعی از پیک مصرف عبور کنیم.

وی یادآوری کرد: متوسط مصرف آب در آذربایجان شرقی ۲ برابر متوسط مصرف جهانی است و با نصف این میزان مصرف می توان تنش آبی را مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان نیز در این مراسم گفت: ۱۱ هزار مگات وات ساعت در زمان پیک مصرف برق در ایام فصل گرما کمبود خواهیم داشت که ۶هزار مگاوات آن را نیروگاه های کشور تامین کنند.

افشین روشن میلانی اظهار کرد: پنج هزار مگاوات ساعت باید مدیریت مصرف در کشور صورت بگیرد که این مدیریت توسط مشترکان و آگاه سازی رسانه ها شدنی است تا از پیک بار امسال بدون مشکل عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز در این مراسم گفت: سالانه ۳۰هزار مشترک جدید در تبریز اضافه می شود و پیک مصرف در مرداد ماه به یکهزار مگاوات می رسد و مجموع پیک استان و منطقه آذربایجان ۲۱۰۰ مگاوات است بر این اساس باید حدود ۵۰۰ مگاوات مدیریت شود.

عادل کاظمی ادامه داد: مشکل دیگر موضوع رمز ارزها است که تا منازل و کارگاه ها توسعه یافته و توازن تولید و مصرف را برهم زده است.

کمبود آب در فصل گرما آذربایجان شرقی را تهدید می‎‎‌کند

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا، در این مراسم از سه نفر برگزیدگان سومین جشنواره سراسری نیرو و رسانه و سه نفر از فعالان بخش آب و انرژی در آذربایجان شرقی تجلیل شد.

در این مراسم از محمد فاریابی به عنوان نفر سوم در محور مصاحبه های صوتی و تصویری، ساسان نیک رفتار به عنوان نفر سوم در محور خبر و حامد عاطفی فر به عنوان نفر سوم در محور مصاحبه و شایسته تقدیر در محور خبر جشنواره سراسری نیرو و رسانه با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره قدردانی شد.

همچنین پیمان پاکزاد از خبرگزاری ایرنا، رباب تیموری از خبرگزاری ایسنا و مهین انتظار از صدا و سیمای استانی به عنوان خبرنگاران برگزیده و فعال در بخش آب استان قدردانی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا