خبر/ گزارش

کرایه سرویس مدارس تبریز برای سال تحصیلی جدید مشخص شد

لایحه شهرداری تبریز در خصوص تجویز بهای کرایه سرویس مدارس شهر تبریز برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ ـ ۱۴۰۵ در راستای اجرای مصوبه جلسه کارگروه حمل و نقل دانش آموزان شهرستان تبریز تصویب شد.

#تبریز، در این جلسه لایحه شهرداری تبریز درخصوص تجویز بهای کرایه سرویس مدارس شهر تبریز برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ در راستای صورتجلسه کارگروه حمل و نقل دانش آموزان شهرستان تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علیرضا نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، درخصوص این لایحه از تصویب افزایش ۲۵ درصدی نرخ #سرویس_مدارس خبر داد و اظهار کرد: این افزایش نسبت به سال گذشته مناسب بوده است. این رقم در کارگروه مربوطه، با تصویب فرمانداری، مورد تأیید قرار گرفته و در کمیسیون شورا نیز تأیید شده است. اکنون لایحه برای تصویب نهایی به صحن شورا آمده است.

وی افزود: امیدواریم این افزایش به‌درستی اعمال شود تا شاهد ایجاد نرخ‌های دوگانه نباشیم. همچنین #شهرداری، اولیا و مدارس باید نظارت کنند تا این نرخ‌ها اجرایی شود.

روح‌اله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و #ترافیک_شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: افزایش ۲۵ درصدی نرخ سرویس مدارس با نظر اعضای کمیسیون تأیید شد. یکی از چالش‌های سال گذشته، حذف نقش و مسئولیت مدارس در وسط سال بود که به دلیل عدم پیش‌بینی قبلی، مشکلاتی به وجود آورد و مدیران احساس مسئولیت قانونی نمی‌کردند. امسال در لایحه پیش‌بینی شده که نقش آموزش و پرورش ۲ درصد باشد، اما این نقش باید در لایحه، مدارس نوشته شود، پس این موضوع باید اصلاح شود.

وی با اشاره به نظارت بر اجرای مصوبات ادامه داد: تذکر اجرایی مطرح‌شده در کمیسیون #حمل‌ونقل، رعایت نرخ مصوب توسط پیمانکاران بود. شهرداری و آموزش و پرورش باید نظارت مؤثر و واقعی داشته باشند و این امر تنها زمانی محقق می‌شود که تمامی پرداختی‌ها در سامانه انجام گیرد. وقتی مبنای تعیین مسیر و سرویس‌بندی در سامانه ثبت می‌شود، پرداخت‌ها نیز باید قانوناً در همین سامانه ثبت و پیگیری شود.
رشیدی افزود: تعداد دانش‌آموزانی که از سرویس استفاده می‌کنند باید به‌صورت استاندارد و متناسب باشد. هم تاکسیرانی، هم مدیران مدارس و هم پلیس باید بر این موضوع نظارت کنند. آموزش و پرورش باید آمار دقیق دانش‌آموزانی که واقعاً از سرویس استفاده می‌کنند را ارائه دهد، نه صرفاً افرادی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه احتمالاً به‌دلیل توزیع نامناسب مدارس در شعاع سکونت دانش‌آموزان، چالش‌هایی در این زمینه به وجود آمده که موجب افزایش تمایل خانواده‌ها به استفاده از سرویس مدارس شده است، گفت: برخی افراد اقدام به راه‌اندازی سرویس‌های شخصی خارج از سامانه کرده‌اند که پلیس موظف به توقیف و جریمه آن‌هاست. آموزش و پرورش، تاکسیرانی و پلیس باید با مسئولیت‌پذیری کامل نظارت مؤثری بر این موضوع داشته باشند تا با حداقل چالش، سرویس مدارس راه‌اندازی و اجرا شود.
داود امیرحقیان، در پی درگذشت حاج کریم حرمتی، ضمن تسلیت این ضایعه، بر اهمیت نقش مدارس در ارائه خدمات و سرویس‌دهی تأکید کرد و گفت: بدون مجوز و اجازه‌ مدرسه، هیچ‌گونه سرویس‌دهی نباید انجام گیرد و نقش مدارس در این امر باید پررنگ‌تر باشد.

وی همچنین خواستار توجه به عوامل اجرایی و پرداخت حق‌الزحمه انجمن اولیا و مربیان در مدارس شد.
امیرحقیان بیان کرد: هرچند دو درصد مذکور باید توسط امور مالی مشخص شود، اما تنها واحد مرتبط با بخش سرویس مدارس، مدیران و انجمن اولیا و مربیان هستند.

حکیمه غفوری گفت: آقای امیرحقیان درست گفتند، موضوع دو درصد سرویس مدارس دو سال است که انجمن اولیا و مربیان را درگیر کرده است.
وی افزود: در این حوزه مشکلات زیادی داریم، چون مربیان در این موضوع دخالت نمی‌کنند و خانواده‌ها مجبور به استفاده از سرویس‌های شخصی می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: سال گذشته هیچ کسی از خدمات سرویس دانش‌آموزان رضایت نداشت. بروز مشکل برای اولیا و نیاز به حمل و نقل کودکان، حجم ترافیک را افزایش می‌دهد. تایید سرویس‌ها توسط مدیران مدارس می‌تواند آرامش خاطر اولیا را تامین کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا